اعزام ۹۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۹۰۰ مبلغ در ماه رمضان امسال به مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام علی کوثری نیا در گفتگو با مهر، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان با توجه به مناطق نیازمند به مبلغ، در ایام و مناسبت‌های تبلیغی ازجمله ماه رمضان کار اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان را سامان‌دهی می‌کند.

وی از سامان‌دهی ۹۰۰ مبلغ در استان خبر داد و گفت: این مبلغین در ایام ماه رمضان در شهرها، بخش‌ها و روستاها مشغول فعالیت تبلیغی می‌شوند.

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این مبلغین بومی استان هستند، بیان کرد: تعداد ۳۰ درصد دیگر نیز از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد به این استان اعزام می‌شوند.

اعزام پنج هزار و ۷۵ نفر مبلغ در سال گذشته

حجت‌الاسلام کوثری نیا اضافه کرد: این مبلغین در راستای اهمیت تبلیغ در اسلام به‌ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در مناطق مختلف استان حضور خواهند یافت.

وی، برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم جشن و مراسم شب قدر را ازجمله برنامه‌های این مبلغین در مساجد عنوان کرد.

وی عنوان کرد: مبلغین در این ماه تلاش می‌کنند تا در سخنرانی‌های خود جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه، احیا ارزش‌ها و سنت‌های حسنه الهی، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت، احیا امربه‌معروف و نهی از منکر، لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان را برای مردم تبیین کنند.

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه در سال گذشته نیز پنج هزار و ۷۵ نفر مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مناطق استان اعزام‌شده‌اند، عنوان داشت: این مبلغین در مناسبت‌های مختلف ازجمله ماه رمضان، صادقیه، ایام محرم، صفر، ارتحال امام خمینی (ره)، اعتکاف، مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، مهدویت، دهه اول و دوم فاطمیه، هفته وحدت و دهه فجر ۵۶ هزار و ۴۲۵ نفر روز تبلیغ را انجام داده‌اند.

افزایش استقرار مبلغین در شهرستان‌های محروم در سال جاری

حجت‌الاسلام کوثری نیا با اشاره به اینکه در سال ۹۳ واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به‌عنوان واحد نمونه و برتر کشوری شناخته شد، بیان داشت: در سال جاری نیز افزایش آمار استقرار مبلغین در شهرستان‌های محروم استان با اولویت نهبندان، بخش درح سربیشه و حاجی‌آباد دنبال می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۶۴ نفر مبلغ در قالب طرح استقرار، ۷۰ نفر در قالب طرح هجرت بلندمدت و ۱۲۰ نفر مبلغ بومی در خراسان جنوبی مشغول فعالیت تبلیغی در طول سال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =