۱۱ میلیارد تسهیلات برای اشتغال روستایی خراسان جنوبی اختصاص یافت

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال جاری، گفت: امسال حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از مهر، محمد زهرایی پیش از ظهر پنجشنبه در ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در تابستان امسال حدود ۵۰ گروه دانشجویی به اردوهای جهادی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول تاکنون ۶۰ گروه محلات برای شرکت در اردوهای جهادی ثبت نام کرده اند، بیان کرد: علاوه بر این ها تاکنون پنج گروه مهمان هم اعلام حضور کرده اند.

اعزام ۶۴ گره جهادی دانشجویی به رادوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام هزار و ۱۰۰ دانشجو این استان به ازدوهای جهادی در سال گذشته خبر داد و افزود: این دانشجویان در قالب ۶۴ گروه در مناطق محروم استان حضو ر یافتند.

زهرایی تاکید کرد: این دانشجویان گروه های خودجوشی هستند که با حمایت بسیج دانشجویی اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی به عنوان هماهنگ کننده مبلغی برای هزینه های فرهنگی و هزینه استقرار بالغ بر ۶۴ گروه دانشجویی داخل استان و ۱۹ گروه جهادی مهمان را پراخت کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به اعزام ۶۵۰ نفر در قالب ۵۰ گروه جهادی محلات اشاره کرد و گفت: همچنین در سال ۹۳ تعداد ۲۵ هزار نفر در قالب اردوهای یک روزه حلقه های صالحین، دو هزار نفر اردو در طرح هجرت دانش آموزی در اردوهای جهادی شرکت کردند.

زهرایی ادامه داد: در سال گذشته ۳۲۰ تیم پزشکی عمومی و تخصصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ستاد سازمان دهی شدند و در مناطق محروم استان حضور یافتند.

راه اندازی ۴۹۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده ترین برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: در سال گذشته ۱۱۱ پروژه کوچک و زودبازده با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد داشته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی سال گذشته برای دو هزار و ۵۰۰ نفر کارگاه آموزشی عمومی برگزار شده است، بیان داشت: همچنین در این مدت برای یک هزار و ۷۰۰ نفر آموزش تخصصی اقتصاد مقاومتی برگزار و برای ۵۰۰ نفر گواهی نامه مشترک با فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

راه اندازی ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی

به گفته زهرایی در سال ۹۳ تعداد ۴۹۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال جاری، عنوان داشت: امسال حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =