۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی مصوب شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در بودجه سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مجتمع های آبرسانی استان مصوب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی اکبر بسکابادی اظهار کرد: از مجموع این اعتبارات ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان مصوب شده است.

وی بیان کرد: با اختصاص اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال جاری عملیات اجرایی ۴۸ مجتمع آبرسانی استان به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از تخصیص شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد شده که این اعتبار در زمینه آبرسانی سیار هزینه شود.

بسکابادی ادامه داد: اگر با این پیشنهاد استانداری استان موافقت کند، مشکلات ما در زمینه آبرسانی سیار به حداقل ممکن می رسد.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت در زمینه آبرسانی سیار دو میلیارد تومان به بسیج سازندگی خراسان جنوبی به عنوان پیمانکار پروژه آبرسانی استان دیون دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: اغلب روستاهای استان کوهپایه ای هستند که بر اثر خشکسالی چندین ساله آب قنات ها و چشمه ها خشک شده و باید آب مورد نیاز آنها از طریق مجتمع های آب رسانی تامین شود.

بسکابادی در حال حاضر ۶۳ مجتمع آبرسانی در استان در دست احداث است، افزود: با ساخت این مجتمع ها ضریب برخورداری از آب شرب به ۹۷ درصد می رسد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر ضریب برخورداری از آب شرب روستایی در استان ۹۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز برای تامین آب به دشت های استان وصل شده ایم که با ادامه این روند اگر به فکر تامین آب استان نباشیم تا ۱۰ سال آینده دشت ها نیز خشک خواهد شد.

بسکابادی با تاکید بر اینکه باید برای تامین آب آشامیدنی روستاهای استان برنامه ریزی و فکری اساسی شود، گفت: مردم روستاها برای تامین آب مشکل دارند و با ادامه بحران کم آبی موج دیگری از مهاجرت در روستاهای استان آغاز خواهد شد.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =