همایش کابردی ارتقای اثر بخشی دفاتر ICT روستایی خراسان جنوبی برگزار شد

همایش کاربردی ارتقای اثر بخشی دفاتر ICT روستایی خراسان جنوبی روز سه شنبه با رویکرد توسعه کسب و کار و درآمدزایی هدفمند دفاتر خدمات ارتباطی روستایی به همت اداره کل پست استان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایرنا،مدیرکل پست خراسان جنوبی در مراسم آغاز این همایش یکروزه گفت: برگزاری این همایش در قالب کارگاه آموزشی، گام اول در جهت توسعه کسب و کار در روستاهاست.
حمید صابریان افزود: در این همایش مسئولان ۲۲۰ دفتر خدمات ارتباطی روستایی( ICT ) از طریق ویدئو کنفرانس در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، طبس و فردوس با فرصت های کسب و کار در روستاها از نگاه فناوری اطلاعات آشنا شدند.
وی با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها طی سالهای اخیر و به دنبال آن مشکل حاشیه نشینی گفت: نبود درآمد و کاهش تولید در روستاها مهمترین علت این مهاجرت ها می باشد.
صابریان ادامه داد: با توجه به وجود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان حفظ جمعیت در روستاهای استان با هدف ارتقای امنیت مرزها از اهمیت زیادی برخوردار است لذا توجه به مسئله درآمدزایی روستاییان امری ضروری است.
وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات بنا دارد در حوزه فناوری و جابجایی فیزیکی در شبکه پستی، فرصت های جدیدی را برای اشتغال در روستاها و کاهش هزینه روستاییان ایجاد کند.
مدیر کل پست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی ( ICT ) در استان فعال و به مردم ارائه خدمات می کند.
صابریان اظهار امیدوار کرد، با همبستگی و هماهنگی شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت بیشتری در جهت رفع مشکلات ارتباطی مردم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه پست بانک حضور فعالی در روستاها دارد افزود: همه دستگاه های اجرایی باید با فراهم کردن زیر ساخت ها در بحث درآمدزایی روستاها با هدف تثبیت جمعیت در این مناطق، تلاش بیشتری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =