اتحاد، آرامش…شاید وقتی دیگر !!

روزنامه امروز خراسان جنوبی چاپ بیرجند روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۹۵ سرمقاله ای با عنوان « اتحاد،آرامش…شاید وقتی دیگر !! » نوشته محمد راعی فرد را در شماره ۳۲۴۵ خود منتشر کرد.

ادامه مطلب به این شرح است: انسجام و درآمیختگی عاطفی جامعه ای به بزرگی و وسعت کشورمان ایران یکی از آرزوهایی است که در صورت تحقق آن می توان به هدفی ارزشمند و بزرگ به نام منافع ملی دست یافت.
راه دستیابی به اتحاد و انسجام ملی بسیار پیچیده و سنگلاخی است که نیازمند نگاهی عمیق به خواسته ها و داشته های فرهنگی متنوع ترین قومیتها در کشورمان است.
حقوقی که باید با کرامت انسانی و شرف ایرانی همخوان و هم نوا باشد، چونان ارکستری که باید هارمونی واحدی را فراهم آورد تا اجرایی رویایی داشته باشد آن هم با رهبری ارکستری محکم و علمی و فرانگر.
تا زمینه های لازم و بسترمناسب فراهم نیاید ادعای همبستگی ملی در حد شعار و فروخوردگی باقی خواهد ماند.
هرآن کس و یا گروه و حزب و نحله فکری و باهر بهانه و نیرنگی و با هر ماسکی که شرایط این همبستگی را خدشه دار و به سوی جاده خاکی تفرقه منحرف کند خیانتی بزرگ بر این مردم و کشور روا داشته که تاریخ و نسل های بعد او را نخواهند بخشید.
کاسبان تفرقه و کاسه لیسان قدرت های اقتصادی پنهان، نیک می دانند که با مشاطه گری و آرایش و نقاب های دایم التعویض چهره و تفکراتشان چگونه روز را شب و شب را روز بنمایانند و این چنین بذر نفاق و تفرقه در باورها و امید مردم بپاشانند.
گاه دوست را دشمن می نمایانند و گاه دشمن را دوست، عوامی که سخت درگیر سیرکردن شکم و پوشاندن تن و بدن خود و خانواده اش است نه قدرت تحلیل دارد و نه درک مناسب از مناسبت های شاخه های قدرت.
اقشارمختلف مردم آنچنان به خود مشغول نگاه داشته شده اند که هر تحلیلی را بدون تحلیل قبول می کنند، در زمانی با تحلیل های صدا و سیمایی و اتاق فکر مستقر در بیست و سی بر قومی و شخصی و کشوری می خندند و گاه با همان سوژه ها می گریند.
اینان کسانی هستندکه تازه دستی به دهان دارند و نانکی برای خوردن، آن میلیونها نفری هم که زیر خط فقر مطلقند اصلا به حساب نمی آیند و دوربین های رسانه ملی شکارشان نمی کند.
چرا که این قشر فراموش شده پیشانی و نتیجه همان خیانت های تفرقه افکنانه است.
اتحاد ملی با شعار و مشت گره کرده و سمینار و گردهمایی حاصل نمی شود همان گونه که با داغ و درفش و فشار جواب نمی دهد.
انسجام و اتحاد ریشه و شیره جان ماندگاری کشور است، اگر از آن سیبلی برای تخریب و انهدام ساختیم در بزنگاه های مهم و حیاتی از هم خواهد پاشید.
بسیار کودکانه و خوش باورانه و سطحی اندیشانه است که بپنداریم امنیت ملی با جنگ های زرگری داخلی که این روزها به شکل بسیار ناهنجاری رخ نموده و چون بی بی سی و صدای آمریکا و صدای اسراییل و صدها صدای دیگر بی خدشه باقی خواهد ماند، دیری نخواهد پایید که به قول معروف،باش تاصبح دولتت بدمد!!
اغتشاش فکری جامعه و سلب آسایش از او اولین دستاوردش چشم پوشی از منافع ملی و بازی در زمین منافع شخصی و گروهی است که میوه تلخ آن در رنگ و طعم هایی چون، اختلاس، کلاهبرداری، ریا، عملیات ربوی، اعتیاد، مواد مخدر،جامعه ای با مردمی مهاجم، بیکاری، فساد اداری و مالی به بار خواهد بود که این گونه نیز شده است. بهشت را به بها دهند نه به بهانه.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*۷۵۵۹*۲۰۴۷*تنظیم کننده-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =