بغض آسمان خراسان جنوبی ترکید

بغض آسمان خراسان جنوبی در صد و سومین روز از سال آبی ۹۶-۹۵ ، با بارش ۴.۵ میلیمتری باران در خراسان جنوبی ترکید. پیش از این تنها، ۲.۷ میلیمتر در استان باران باریده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این بارندگی ها مربوط به مناطق غرب و شمال غرب استان است و نواحی جنوب و جنوب بغض آسمان خراسان جنوبی ترکیدشرق استان همچنان از نعمت الهی باران بی بهره است و آثار خشکسالی در آن رخ می نماید.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان گفت: شب گذشته تا صبح امروز بطور میانگین ۵ میلیمتر در خراسان جنوبی باران بارید که بیشترین بارندگی در سرایان با ۱۱ میلیمتر و در فتح آباد فردوس و شهر فردوس به مقدار ۱۰ میلیمتر بود.

آقای نخعی همچنین میزان بارندگی گزارش شده در برخی شهرها و بخشهای استان همچون خضری را ۵ میلیمتر، رقه ۸ میلیمتر ، طاهرآباد و ارسک  ۲ میلیمتر، عشق آباد، طبس، بشرویه و شیروک یک میلیمتر، خرو و دهشور ۳ ، کلشانه ۴ میلیمتر و بیهود قاین را ۶ میلیمتر اعلام کرد.

این درحالیست که بارندگی از آغاز سال زراعی جاری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۸۷ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا ناپایداریهای جوی استان به صورت وزش باد و افزایش ابر توأم با بارش باران در نواحی شمالی استان پیش بینی شده است افزود : در بخش مرکزی نیز طی ۲۴ ساعت آینده بارش پراکنده قابل پیش بینی است که در ارتفاعات تشکیل مه و در مناطق مستعد کوهپایه ای و کوهستانی نیمه شمالی استان نیز احتمال رواناب وجود دارد.

هم اکنون سربیشه با صفر درجه سانتیگراد خنک ترین و نهبندان با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین شهر استان گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =