تصادفات درون شهری خراسان جنوبی ۱۳ کشته و مجروح بر جای گذاشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: بر اثر تصادفات هفته گذشته در معابر درون شهری استان یک نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی هفته گذشته ۳۶ فقره تصادف در معابر درون شهری استان وقوع یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بر اثر این تصادفات یک نفر جان خود را از دست داد، تصریح کرد: همچنین بر اثر این تصادفات ۱۲ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین آمار مجروحان مربوط به رانندگان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها با ۴۷ درصد است.

رضایی به مهم‌ترین علل تصادفات درون شهری استان در طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: از مجموع تصادفات ۵۸ درصد به دلیل عدم رعایت حق تقدم، ۱۷ درصد به دلیل عدم توجه به جلو، تجاوز از سرعت مطمئنه، عبور از چراغ قرمز، حرکت با دنده عقب و تغییر مسیر ناگهانی هر کدام ۳ درصد و سایر علل با ۱۳ درصد از جمله این علل بوده است.

وی از ثبت ۵ هزار و ۲۱۲ فقره تخلف در معابر درون شهری استان در طی هفته گذشته خبر داد و افزود: از این میزان ۵۴۰ فقره جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در طی هفته گذشته ۲۲۱ دستگاه موتورسیکلت و ۲۲ دستگاه خودرو که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بود‌ه‌اند توسط ماموران پلیس راهور استان توقیف شده است.

رضایی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ راننده به دلیل نداشتن گواهینامه وسیله نقلیه آنها توقیف و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به توقیف شش دستگاه خودرو با خلافی بیش‌از یک‌ میلیون تومان در هفته گذشته توسط ماموران پلیس راهور استان گفت: به رانندگان توصیه می‌شود احتیاط و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه قرار دهند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی همچنین از شهروندان خواست تا ضمن توجه به مقررات از جمله استفاده از گذرگاه‌های عابر پیاده به برقرارری نظم ترافیکی مناسب کمک و از وقوع حوادث جبران ناپذیر پیشگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =