رشد ۲ درصدی تصادفات در محورهای برون شهری خراسان جنوبی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع یک‌هزار و ۳۵۶ فقره تصادف در محورهای برون شهری استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

حسین رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال یک‌هزار و ۳۵۶ فقره تصادف در محورهای برون‌شهری خراسان جنوبی وقوع یافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات برون شهری خراسان جنوبی در ۹ ماهه امسال ۱۲۵ فقره جزو تصادفات فوتی بوده است، تصریح کرد: متأسفانه بر اثر این تصادفات ۱۶۱ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به تصادفات جرحی در ۹ ماهه امسال در جاده‌های برون شهری استان اشاره کرد و افزود: در این مدت از مجموع تصادفات ۹۰۴ فقره جزو این گونه تصادفات بوده که منجر به مجروح شدن یک‌ هزار و ۶۶۸ نفر شده است.

رضایی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال از مجموع تصادفات برون شهری استان ۳۲۷ فقره جزو تصادفات خسارتی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال میزان تصادفات برون شهری خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: همچنین در این مدت میزان تصادفات فوتی در محورهای برون شهری استان نسبت به مدت مشابه ۶ درصد و تعداد متوفیان نیز ۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به آمار مقایسه‌ای تعداد تصادفات جرحی در جاده‌های برون شهری استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تصادفات جرحی در جاده‌های برون شهری استان ۹ درصد و تعداد مجروحان نیز با ۶ درصد رشد مواجه بوده است.

رضایی ادامه داد: میزان تصادفات خسارتی در جاده‌های برون شهری خراسان جنوبی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی به مهمترین علل وقوع تصادفات برون شهری استان اشاره کرد و افزود: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف و تجاوز به چپ و عدم رعایت حق تقدم عبور از جمله این علل است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین بازه زمانی وقوع تصادفات محورهای برون شهری استان در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ الی ۲۰ به میزان ۴۹ درصد بوده است.

رضایی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۳۵ هزار و ۹۲۲ فقره انواع تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط مأموران پلیس راه استان اعمال قانون شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه موتورسیکلت که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده‌اند توسط مأموران پلیس راه استان توقیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =