جریانات تکفیری به لحاظ فکری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند

گروه سیاست واقتصاد: مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی گفت: جریانات تکفیری تنها در حوزه نفوذ و شعارها با یکدیگر تفاوت دارند، اما به لحاظ فکری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، گفت: جریان‌های تکفیری پدیده جدیدی در دنیای اسلام نیست، اما به شکل کنونی در دنیای اسلام بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: اولین جریان تکفیری خوارج بودند که بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) در دوران حکومت حضرت علی(ع) پا به عرصه وجود گذاشتند و ضربه‌های متعددی بر پیکره اسلام زدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی افزود: امروز جریان‌های تکفیری براثر اندیشه خوارج است و اسلامی با حمایت‌های استکبار اسلامی به جنگ علیه اسلام پرداخته و بی‌گناهان را به خاک و خون کشیده است.

لطفیان با بیان اینکه پشت صحنه این جریان‌های نکبت‌آلود استکبار و استعمار جهانی است، اظهارکرد: تکفیری‌ها با شعار به ظاهر حق‌پرستانه توحیدی که ما می‌خواهیم مردم را به یکتاپرستی دعوت کنیم، جنایات غیر انسانی مرتکب می‌شوند و غیر خود را کافر می‌پندارند.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها در ظاهر پیرو اسلام هستند، اما در باطن علیه اسلام عمل می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: هیچ یک از گروه‌های تکفیری از جمله طالبان، داعش و القاعده با یکدیگر تفاوت ندارند، تصریح کرد: این جریانات تنها در حوزه نفوذ و شعارها با یکدیگر تفاوت دارند اما به لحاظ فکری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

لطفیان، اختلاف، تفرقه، ضعف اسلامی، تسلط استعمار و استکبار بر امت اسلامی، هدر رفتن سرمایه‌های اسلامی را از جمله آسیب‌های جریانات تکفیری عنوان کرد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه داعش دشمن اصلی ما نیست، تصریح کرد: استعمار پشت صحنه تمام جریان‌های تکفیری است و برای نابودی داعش باید استعمارگران را نابود کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی در خصوص آینده جریان‌های تکفیری خاطرنشان کرد: در صورتی که مسلمانان یکپارچه و متحد برای نابودی جریانات تکفیری تلاش کنند، ریشه این جریانات برچیده می‌شود، اما اگر مسلمانان در این زمینه ضعیف عمل کنند به تدریج تکفیری‌ها در بین مسلمانان نفوذ پیدا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =