ضرورت استفاده از وقف در راستای تبیین بعد اجتماعی زندگی حضرت فاطمه(س)

گروه معارف: امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شخصیت و زندگی حضرت فاطمه(س)، گفت: استفاده از وقف در راستای تبیین بعد اجتماعی زندگی حضرت فاطمه(س) بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام علی تابعی، امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: این بانوی بزرگ از جنبه‌های مختلف برای انسان‌ها الگو و اسوه هستند و تأمل در زندگی ایشان بسیار درس آموز است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در جوامع بشری به عنوان الگو مطرح می شوند از یک جنبه مثلا فعالیت های اجتماعی مطرح هستند، اما بزرگان دینی چون حضرت فاطمه(س) از ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی شاخص هستند.

امام جمعه موقت بیرجند، گفت: از بعد دیگر الگوهای جوامع بشری به صورت موقتی و مقطعی نامشان مطرح است و گاه بعد از چندین سال به فراموشی سپرده می شوند، اما حضرت فاطمه(س) هزاران سال است که برای مردان و زنان مسلمان اسوه و الگو هستند.

تابعی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که از آن در جهت تبلیغ و ترویج دین استفاده می شود، موضوع وقف است و خود اهل بیت(ع) نیز بسیاری از همان داشته های کم مادی خود را در راه رضای پروردگار وقف می کردند که خانواده علی(ع) و فاطمه(س) نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی به برنامه سوگواره یاس نبوی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می شود اشاره کرد و گفت: می توان از مقوله وقف در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) استفاده کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مغفول ماندن جنبه اجتماعی زندگی حضرت فاطمه(س) یادآور شد: وقف می تواند در راستای تبیین بعد اجتماعی زندگی ایشان مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =