۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند

بیرجند- مسئول موزه‌های خراسان جنوبی از بازدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ گردشگر از موزه‌های استان در هفته اول تعطیلات نوروزی خبر داد.

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، غلامحسین شعیبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بااشاره به استقبال مسافران و گردشگران از موزه‌های استان اظهارکرد: در هفته اول تعطیلات نوروزی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مسافر از موزه‌های استان بازدید داشته‌اند.

 وی با بیان اینکه بیشترین آمار بازدید از موزه‌ها مربوط به شهرستان بیرجند بوده است، ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر طی این مدت از موزه‌های شهرستان بیرجند بازدید کرده‌اند.

مسئول موزه‌های خراسان جنوبی بیان داشت: در شهرستان بیرجند نیز مجموعه موزه‌های باغ اکبریه بیشترین آمار را با چهار هزار و ۲۰۰ نفر به خود اختصاص داده است.

 وی بیان کرد: شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بشرویه در رده‌های بعدی آمار بازدیدکننده موزه‌ها را داشته‌اند.

به گفته وی کمترین آماز بازدید موزه‌ها نیز مربوط به شهرستان قاین بوده است.

شعیبی ادامه داد: در هفته اول تعطیلات نوروزی ۱۵ گردشگر خارجی از مجموعه موزه‌های اکبریه بیرجند و موزه مردم شناسی طبس و فردوس را بازدید کرده‌اند.

مسئول موزه‌های خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۵ موزه در استان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد، هفت موزه در شهرستان بیرجند، سه موزه در شهرستان قاین و در شهرستان‌های نهبندان، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه نیز هر کدام یک موزه فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =