حضور بیش از ۱۸۶ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

‘گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی ۱۸۶ هزار و ۲۰۵ زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی ۹۸ بقعه متبرکه دارد، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۵ در بقاع متبرکه شاخص خراسان‌جنوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به برگزاری این طرح در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی، ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه لحظه سال تحویل، برپایی غرفه‌های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه صلواتی، ایستگاه نقاشی، مسابقات روزانه فرهنگی و برپایی خیمه‌های معرفت و قرائت ادعیه در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار نفر در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان حضور داشتند و در نوروز ۹۶، ۵۰۰ زائرسرا و ۱۰۰ چادر مسافرتی و آلاچیق برای مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده است.

هاشمی گفت: بقاع متبرک استان در نوروز سال گذشته میزبان ۸۰۰ هزار زائر و مسافر بودند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آنها اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بقاع شاخصی از قبیل سیدالحسین(ع)، سیدعلی(ع) و مسجد اباالفضل(ع) نهبندان، بقعه شاه سلیمان علی(ع) خوسف و بی بی زینب خاتون(س) سربیشه از جمله بقاعی هستند که هرساله بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را دارند.

هاشمی بیان کرد: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی، بقعه متبرکه امامزادگان سلطان محمد(ع) و سلطان ابراهیم(ع) فردوس و مسجد ابوالفضل(ع)، بقعه امامزاده سیدعلی(ع) و سیدالحسین(ع) نهبندان بیشترین اسکان مسافران و زائران را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: در مجموع از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی ۱۸۶ هزار و ۲۰۵ زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =