نام‌گذاری بیش از ۹۳ هزار نفر درخراسان‌جنوبی به نام‌های حسین، ابوالفضل و سجاد

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال در استان، بیش از ۹۳ هزار نفر از هم استانی‌ها به نام و القاب حسین، ابوالفضل و سجاد نام‌گذاری شده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی، علی پورحسین اظهار کرد: فرارسیدن ماه مبارک شعبان با شمیم اعیاد شعبانیه همراه بوده و لازم است از این فضای معنوی بیش از پیش استفاده شود.

وی تعداد افراد نام‌‌گذاری شده در استان به نام حسین و القاب آن را قریب به ۵۹ هزار نفر از ابتدای تاسیس سازمان اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیشترین فراوانی آن مربوط به نام حسین است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی همچنین به فراوانی نام ابوالفضل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۳۸۸ نفر به نام ابوالفضل در استان نام‌گذاری شده‌اند و در طول سال گذشته نیز بیش از ۵۰۰ نفر به نام ابوالفضل در استان نام‌گذاری شده‌اند.

پورحسین عنوان کرد: در سال گذشته و سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر به نام سجاد ثبت شده است.

 وی با ضمن اشاره به اهمیت بحث فرهنگ نام و نام‌گزینی، اعیاد پیش رو را فرصتی مناسب برای انتخاب نام‌های زیبای مذهبی برگرفته از فرهنگ والای اهل بیت(ع) دانست.

مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی یادآور شد: استان خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های دارای بیشترین فراوانی نام مذهبی در سطح کشور است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =