تحصیل۳۵۰ طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مسئول واحد خواهران مدیریت حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در ۷ مدرسه علمیه خواهران خراسان‌جنوبی ۳۵۰ طلبه در حال تحصیل هستند و ۷۲۵ نفر نیز برای سال جدید ثبت‌نام کرده‌اند.

حوا صحراگرد، مسئول واحد خواهران مدیریت حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۷ مدرسه علمیه خواهران در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی اظهار کرد: این مدارس در شهرهای بیرجند، قائن، زیرکوه، طبس، بشرویه، فردوس و خوسف فعالیت دارند که ۳۵۰ طلبه در سطوح مختلف در آن تحصیل می‌کنند و البته ۶۰ طلبه نیز در حال تدوین پایان نامه هستند.

مسئول واحد خواهران مدیریت حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و رویکرد اداره پژوه حوزه علیمه خراسان‌جنوبی تلاش بر این است که موضوعات پایان‌نامه طلاب کاربردی و مرتبط با نیازهای روز جامعه باشد.

صحراگرد ادامه داد: در حال حاضر ۷۲۵ نفر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد افرادی که در آزمون ورودی بالای ۶۰ درصد امتیاز را کسب کنند، می‌توانند در حوزه‌های علمیه خواهران استان تحصیل کنند.

وی افزود: از سال گذشته امکان تحصیل در سطح سه حوزه در حوزه علمیه خراسان‌جنوبی برای خواهران فراهم شده است که درحال حاضر در این سطح ۹ طلبه خواهر در رشته تفسیر و علوم قرآنی در حال تحصیل هستند.

مسئول واحد خواهران مدیریت حوزه علمیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین ۹۴ استاد خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران خراسان‌جنوبی تدریس می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =