ویژگی الگوی‌های خدمت از منظر دین

گروه معارف: رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود ( عج) خراسان‌جنوبی گفت: در اسلام برای هر موضوعی الگویی وجود دارد برای مثال در بحث حکومت، سیاست، اقتصاد و ساده زیستی، اسلام الگوهایی را به ما معرفی می کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود ( عج) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی اظهار کرد: الگوی خدمت و خدمتگذاری برای مردم در نظام اسلامی ویژگی‌هایی دارد.

وی بیان کرد: الگوی خدمت در جامعه اسلامی، باید خود را از جنس مردم دانسته و خود را جدای از مردم نداند همانطوری که امامان معصوم (ع) اینطور بودند.

خوشخو ادامه داد: حضرت علی(ع) به عنوان یک رهبر موفق جامعه اسلامی، می‌فرمایند دوست ندارم یک دانه جویی را به زور از دهان مورچه‌ای دربیاورم . پس می‌توان این ویژگی حضرت را به عنوان الگو در نظام اسلامی مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: خدمتگذار جامعه اسلامی بایستی از جنس مردم باشد، ساده و ساده زیست بوده و دنبال قدرت، پست و شهرت نباشد.

وی با اشاره به اینکه ساده‌زیستی یکی از ویژگی‌های الگوهای خدمت است، بیان کرد: خدمتگذار باید دنیاگریز و به دنبال کمک به دیگران باشد و به فکر تقویت نظام، کشور و مردم باشد و تمام فکر و ذهنش بر این موضوع متمرکز باشد.

خوشخو اظهار کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کنند، افرادی به حضرت ملحق می‌شوند و امام(عج) از آنان بیعت می‌گیرند که این افراد، انسان های پاک‌دست و اهل اطاعت باشند که شایسته است این ویژگی‌ها را نصب العین قرار دهیم.

وی ادامه داد: هم‌چنین امام زمان(عج) از یاران خود بیعت می‌گیرد که هرگز فعل حرام انجام ندهند، به ناحق فردی را نزنند، به فساد و فحشا روی نیاورند و به زراندوزی و جمع کردن طلا مبادرت نکنند.

خوشخو بیان کرد: همچنین امام زمان (عج) به یاران خود می فرمایدگندم و جو احتکار نکنند، شهادت باطل ندهند، ربا نخورند، در سختی‌ها بردبار باشند، شراب نخورند، خون به ناحق نریزند و امربه معروف و نهی از منکر کنند.

وی ادامه داد: در مقابل امام زمان (عج) به یاران خود می‌فرماید متعهد می‌شوم که شما دوستان خاص من باشید، لباس، غذا و خوراک من مانند شما باشد، در همه حال و هر زمان با شما باشم، با شما حرکت کنم، در زندگی به مقدار کم‌راضی باشم و زمین پر از ظلم شده را پر از عدل کنم.

وی یادآور شد: بنابراین می‌شود ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) و سفارشات ایشان به یارانشان و همچنین زندگی حضرت علی (ع) و سفارشات ایشان به امرا را نصب العین خود قرار داد و در جامعه اسلامی، مسئولین و خدمتگذاران مردم از این ویژگی‌ها بهره کافی را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =