پروازهای هفته آینده بیرجند برقرار است/نصب دستگاه‌های ناوبری، ارتباطی و نظارتی ‌در فرودگاه ‌‌

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان اینکه پروازهای هفته آینده برقرار است گفت: از اواسط خرداد ماه یک پرواز به پروازهای ماهان اضافه می‌شود و در این راستا پروازهای ماهان از ۴ پرواز به ۵ پرواز خواهد رسید.

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از ۳ سال گذشته تعداد پروازهای این فرودگاه از ۱۱ پرواز به ۱۵ پرواز در هفته افزایش یافته است و در این راستا پرواز یک پرواز عتبات عالیات به صورت دائمی و یک پرواز در هفته به صورت موقت انجام می‌شود که با احتساب آن در هفته ۱۶ پرواز از فرودگاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: روند افزایش پروازهای یک استان در دراز مدت روند کندی است که علت آن کمبود ناوگان در کشور است و در این راستا باید رایزنی‌های متعددی انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرودگاه وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم را برعهده دارد بیان کرد: آوردن پرواز برعهده شرکت های هواپیمایی است.

سلامی با بیان اینکه از نظر زیرساخت‌ها تاکنون در بیرجند زیرساخت‌های خوبی داشته ایم تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها اعم از دستگاه های ناوبری، ارتباطی و نظارتی که در فرودگاه نصب شده دستگاه‌های بروز و دقیقی است که باعث شده فرودگاه بیرجند از نظر رتبه بندی ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این ارتقاء هم از نظر ناوبری و هم از نظر خدماتی که برای مردم در قسمت زمینی از جمله پارکینگها، ترمینال و همچنین ترمینال خارجی که در حال طراحی است نیز انجام شد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تعداد ایرلاین کمی داریم یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که برای استفاده از خدمات بهتر و قانونی که در برنامه پنجم توسعه به آن پرداخته شده است از جهت آزادسازی نرخ و متنوع سازی خدمات  ایرلاین‌ها باید  تعداد ایرلاین های بیرجند افزایش یابد و ما به دنبال تعدد ایرلاین ها در این استان هستیم.

سلامی با بیان اینکه در یک مقطع به دلیل برخی تداخلات در تایم های پروازی به وجود آمده است اظهار داشت: درهفته آینده برخی پروازهای ایران ایر از روی سیستم برداشته شده تا تایم آن درست شود.

وی با بیان اینکه همه پروازهای ماهان روی سیستم است افزود: از اواسط خرداد ماه یک پرواز به پروازهای ماهان اضافه می شود و در این راستا پروازهای ماهان از ۴ پرواز به ۵ پرواز خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: همچنین ایران ایر نیز این روند را پیش می برد تا پروازهای بیشتری داشته باشد.

سلامی بیان کرد: مهم‌ترین خواسته ما بیس کردن هواپیماست که در این راستا یک هواپیما در شب در بیرجند بماند این امر به ما کمک می کند اولین پرواز صبح زود به مقصد تهران از بیرجند انجام شود و از طرف دیگر آخرین پرواز نیز در انتهای شب از تهران به بیرجند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دوم تغییرات تایمی به نفع مردم که باید به آن توجه شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل کاهش تقاضای مسافرت در ماه مبارک رمضان هدف ما این است در این مدت ما بتوانیم تغییراتی را انجام دهیم تا چند ایرلاین جایگزین شود در این راستا ما زیربناهای لازم را انجام دادیم و باید باز هم ادامه دهیم.

سلامی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل هوایی لازمه توسعه کشور و مناطق است بنابراین باید مسئولان به صنعت هوایی بیشتر توجه کنند زیرا حضور مسئولان ارشد کشور، سرمایه‌گذاران و گردشگران و وزرا به استان با این صنعت امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند کمک مردم هستیم که این صنعت را حمایت کنند و در جاهایی که مشکل است به ما بگویند افزود: بعد از مسئولان، نمایندگان و مسئولان استان ما را حمایت کنند تا پروازها بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =