پیش بینی برداشت ۱۲هزار تن محوصل جو در بشرویه

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی بشرویه پیش بینی کرد که ۱۲ هزار تن محصول جو از هفت هزار هکتار مزارع این شهرستان برداشت شود.

حسین سرچاهی روز چهارشنبه به ایرنا، افزود: ارزش محصول جو که بیشترین سطح زیرکشت این گیاه خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه قرار دارد، ۱۲۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه امسال پنج مرکز خرید تضمینی جو در نظر گرفته شد، بیان کرد: تعداد ۲۸دستگاه کمباین و ۲۵ دستگاه دروگر کار برداشت جو را انجام می دهند.
به گفته وی کاشت این محصول اواخر شهریور ماه شروع می شود و تا اوایل دیماه ادامه دارد، همچنین برداشت محصول اوایل اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
وی اظهارکرد: این محصول به دلیل دوره رشد کوتاه تر، مصرف آب کمتر، برداشت زودتر و خالی شدن زمین برای کشت بعدی ( پنبه) بیشتر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
وی همچنین پیش بینی کرد: از یک هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت گندم پنج هزار تن محصول برداشت شود، همچنین سه مرکز خرید گندم در نظر گرفته شده است.
شهر بشرویه مرکز شهرستان بشرویه در شمال خراسان جنوبی و در ۳۲۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.
این شهرستان با وسعت هفت هزار و ۹۹۴ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان بردسکن خراسان رضوی از غرب به شهرستان طبس از جنوب به بخش دیهوک شهرستان طبس از شرق به بخش مرکزی شهرستان فردوس متصل و ۳۷۹ روستا و آبادی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*۷۵۵۶ **۲۰۴۷*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =