مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای: آزمون سنجش مهارت در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – ایرنا – دومین آزمون سنجش مهارت به مدت ۲ روز از امروز پنجشنبه و فردا (جمعه) همزمان با سراسر کشور با حضور ۲ هزار و ۸۳۲ نفر از مهارت آموزان در استان آغاز شده است.

حسین خوش آیند روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با ایرنا افزود: مهارت آموزان در آزمون پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، فرش، صنعت نان، صنایع دستی و … شرکت کرده اند.
وی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۳ نفر در دومین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت پایان دوره کارآموزان و ۲۲۹ نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان و تفاهم نامه ها ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه نتایج این مرحله از آزمون ها ۱۷ تیر ماه جاری اعلام می شود، اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شوند، در آزمون عملی که مدت زمان آن از طریق اداره های سنجش استان ها اعلام می شود شرکت خواهند کرد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا خوش آیند عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای با فعالیت ۱۲۰ کارگاه و ظرفیت آموزش ۴۵۰ حرفه در استان فعال است.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش خصوصی ۱۶۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با قابلیت آموزش ۲۱۰ حرفه مهارتی در استان فعال است.
وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در ۲ بخش دولتی و خصوصی استان ارایه شد و ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر از آموزش های مهارتی برخوردار شدند.
وی یادآور شد: در ارزیابی که به طور مستمر توسط سازمان فنی و حرفه ای در سال ۹۵ انجام شد، خراسان جنوبی از حیث اجرای آموزش رتبه نخست را کسب کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
۷۵۵۷*۲۰۴۷* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =