افزون بر ۲ هزار نفر از خدمات مشاوره ای تامین اجتماعی خراسان جنوبی بهره مند شدند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در ۲ ماهه گذشته هزار و ۲۸۳ نفر از خدمات مشاوره ای این سازمان استفاده کرده اند که بیشترین خدمات مشاوره ای مربوط به حوزه فنی بیمه شدگان بوده است.

مجید درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۴۹۷ نفر در زمینه مسایل مرتبط با حوزه فنی بیمه شدگان، ۳۵۴ نفر در زمینه خدمات بخش مستمری بگیران و ۳۶۵ نفر در حوزه درآمد اطلاعات دریافت کردند.
وی کمترین مشاوره را مربوط به بخش امور نام نویسی با ۶۷ مورد دانست و گفت: بیمه شدگان در زمینه موضوعات از کار افتادگی، بیمه های اختیاری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، محاسبه بیمه خدمت سربازی و… راهنمایی های لازم را کسب کردند.
وی با اشاره به حوزه های دیگری که نیازمند خدمات مشاوره هستند، افزود: مراجعه کنندگان به واحد مشاوره این اداره کل درخصوص نحوه بازنشستگی، برقراری مستمری، عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، جمع آوری سوابق بیمه ای، درخواست وام قرض الحسنه و سایر موضوعات، اطلاعات و مشاوره لازم را دریافت می کنند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا درویشی اظهار کرد: مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی تامین اجتماعی به صورت مستقیم پاسخگوی تماس های تلفنی از طریق شماره ۱۴۲۰ است.
وی اضافه کرد: مرکز مشاوره سازمان تامین اجتماعی به عنوان رابطان بیمه شدگان، مستمری بگیران و مخاطبان سازمان از دهه ٨٠ در شعبه ها و اداره های کل استان ها مستقر و اطلاع رسانی و هدایت مراجعان حضوری به واحدهای صف و ستاد را بر عهده دارند.
وی یادآور شد: همچنین مراکز تلفن گویا با شماره ١۴٢ در دهه ٨٠ و تبدیل به شماره ١۴٢٠ در دهه ٩٠ وظیفه اطلاع رسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماس گیرندگان را عهده دار بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: این واحدها علاوه بر اطلاع رسانی و پاسخگویی، در بسترسازی فرهنگی اجتماعی مناسب فرآیندهای اجرایی نیز همکاری دارند.
درویشی با بیان اینکه روند تماس ها با مرکز مشاوره تامین اجتماعی رو به رشد است، گفت: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد پاسخگو و به منظور تامین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاع رسانی مناسب مخاطبان و مراجعه کنندگان، فاز نخست مرکز ارتباطات مردمی سازمان (CRM) در مرداد سال ٩۵ افتتاح شد.
وی بیان کرد: در فاز دوم از تیرماه سال جاری در استان ها و شهرستان ها پاسخگوی مراجعان حضوری و تماس های تلفنی با شماره ١۴٢٠ بدون گرفتن پیش شماره انجام خواهد شد است.
درویشی یادآور شد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته تعداد پنج هزار و ۲۴۵ تماس با مرکز مشاوره این اداره کل برقرارشد و مخاطبان از خدمات مشاوره ای بهره مند شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
۷۵۵۷*۲۰۴۷* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =