فراخوان بیست‌و‌ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی

گروه فرهنگی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از برگزاری بیست‌وششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در راستای برگزاری بیست‌وششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان  نماز و فضای مجازی و به منظور جریان‌سازی و نهضت تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان، فراخوان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه اجلاس کشوری نماز در هرمزگان برگزار خواهد شد، افزود: فضای مجازی فرصتی کم‌نظیر است که از طریق آن می‌توان محتوای مورد نیاز فرهنگی را در قالب‌های متنوع، جذاب و زیبا و براساس ذائقه مخاطب در سریع‌ترین زمان ممکن به میلیون‌ها مخاطب در سراسر جهان منتقل کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی ادامه داد: از کلیه علاقه‌مندان به‌خصوص نخبگان و متخصصین فضای مجازی دعوت به عمل می‌آید در این فراخوان شرکت کرده تا قدمی در راستای رشد و توسعه اقامه نماز در جامعه برداشته شود.

کمیلی بیان کرد: شناسایی، سازماندهی، تشویق و ترغیب فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز، تولید و نشر محتواهای فاخر نمازی در فضای مجازی و

ایجاد بانک ایده و تجربیات مؤفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز در فضای مجازی از اهداف این فراخوان است.

وی افزود: تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات شامل  آثار نمایشی،  طرح‌های گرافیکی( تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک)، پادکست‌های صوتی و  استیکرهای نمازی از جمله موضوعات شرکت در این فراخوان است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین تولید نرم افزارهای تلفن همراه و رایانه‌ای شامل بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و  چند رسانه‌ای از دیگر محورهای این فراخوان است.

کمیلی ادامه داد: توزیع و نشر محتواهای نمازی شامل   شبکه‌سازی موضوع نماز در شبکه‌های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی (وبگاه‌ها و نرم‌افزارهای تعاملی تلفن همراه)، نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت‌های تخصصی نماز، ایجاد کانال‌ها و گروه‌های تخصصی نماز در نرم‌افزارهای پیام‌رسان تلفن همراه و اشتراک‌گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت وب و نرم‌افزارهای تعاملی تلفن همراه از دیگر محورها و موضوعات این فراخوان است.

وی مهلت ثبت‌نام و شرکت در فراخوان را تا پانزدهم آبان‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه www.namazportal.ir ارسال و ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در خصوص زمان و نحوه اعلام نتایج بیان کرد: نتایج دهم آذرماه سال جاری از طریق سایت ستاد اقامه نماز اعلام خواهد شد.

کمیلی اظهار کرد: به آثار برگزیده و رتبه‌های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر تقدیم خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در در یکی از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =