۶۱۰ اثر به جشنواره جوانه های شعر رضوی در خراسان جنوبی ارسال شد

بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از ارسال ۶۱۰ اثر به جشنواره ملی جوانه های شعر رضوی از ۱۸ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، احمد محبی شب گذشته در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر جوانه های امام رضا(ع)، اظهار کرد: به دلیل شعرخیز بودن منطقه امسال برای نخستین بار جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری به جشنواره شعر رضوی تغییر کرد.

وی با بیان اینکه در همین راستا سه شب شعر در شهرستان های فردوس، قاین و خوسف برگزار شده است، افزود: بالغ بر ۶۱۰ اثر نیز از ۱۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: این آثار از سوی ۲۱۵ شاعر در سراسر کشور به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی آثار از نظر کمی و کیفی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته است، گفت: مجموع آثاری که به دبیرخانه رسیده است تجمیع و در قالب کتاب توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مصطفی رحمان دوست، سید سعید عندلیب و افسانه شعبان نژاد داوران این جشنواره بوده اند، عنوان کرد: از مجموع آثار رسیده سه نفر به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب شده اند.

محبی ادامه داد: پنج نفر از شاعران شرکت کننده در جشنواره نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه هیچ یک از آثار نتوانسته است به عنوان شعر برگزیده انتخاب شود، اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده ۵۹ قطعه قابل چاپ در کتاب جوانه های رضوی سال ۹۶ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سیزده =