بهره‌مندی از زبان انگلیسی برای پاسخ به شبهات عقیدتی

گروه فعالیت‎های قرآنی: قاری برتر خراسان جنوبی و دبیر زبان انگلیسی با اشاره به اینکه شایسته است که از زبان‌های مختلف در حوزه دین به‌کارگیری شود ، گفت: من توانستم با بسیاری از توریست‌ها ارتباط برقرار کرده و خیلی از ابهامات عقیدتی و دینی را رفع کنم که این خیلی برای‌شان جالب بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، ۳۵ بهار از زندگی‌اش گذشته کارشناس ارشد زبان انگلیسی و دبیر همین رشته است. وی زمانی که شهرستان طبس جزو استان خراسان بزرگ بود طی ۳ سال پیاپی مقام نخست رشته قرائت قرآن در سطح استان در مقطع سنی خود را کسب کرد.
سال سوم راهنمایی نیز در مسابقات کشوری پیشتازان که در رامسر برگزار شد مقام اول آورد و وی حتی یک روز توفیق یافته و به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود و قرآن می‌خواند و مورد تفقد آقا قرار می‌گیرد.
او پس از سال‌ها تصمیم گرفت در مسابقات شهرستانی قرآن‌کریم شرکت کند که باز هم موفق به کسب مقام اول در رشته قرائت شد.
علی کدخدایی فرزند طبس با آرامش خاص در کلامش از ارتباط بین زبان انگلیسی و قاری قرآن می‌گوید که هر دو زبانی غیرمادری هستند و می‌توانند در فضاهای مختلف موثر باشند.
کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه شایسته است که از زبان‌های مختلف در حوزه دین به‌کارگیری شود، گفت: من توانستم با بسیاری از توریست‌ها ارتباط برقرار کرده و خیلی از ابهامات عقیدتی و دینی را رفع کنم که این خیلی برای‌شان جالب بود.
کدخدایی که پسری یک ساله دارد ادامه داد: سعی می‌کنم که با تربیت زیربنایی او را به سمتی هدایت کنم که خودش به طرف آموزه‌های دینی جهت داده شود و ما در مرحله انتخاب نمی‌توانیم اجباری در نظر بگیریم و دوست دارم فرزندم را در جهت حفظ قرآن هدایت کنم.
قاری برتر شهرستان طبس در خصوص تاثیرگذاری قرآن در زندگی‌اش افزود: به جرات می‌توانم بگویم هر چه دارم و ندارم از برکت قرآن کریم است  و در مسائل و تنگناهای زندگی‌ام با توسل و توجه به قرآن، کارم راه افتاده و یا اینکه حداقل آرام و توجیه شدم.
وی نقد و گلایه هایی دارد از اینکه ندای ملکوتی قرآن فقط برای مراسم خاص است و در این زمینه بیان کرد: متأسفانه توجه لازم را به قرآن نداریم که شاید این نقد در وهله اول به خودم برگردد، اما در جامعه قرآنی تاسف‌انگیز است که برای مثال اگر صدای قرآن به گوش برسد در ذهن تداعی شود که کسی فوت کرده یا نهایتا نزدیک اذان است.
کدخدایی ادامه می‌دهد: حضرت امام خمینی(ره) به مهجوریت قرآن اشاره می‌کنند و من از همینجا از خودم، جامعه شیعی مسلمان ایران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی و به ویژه از نهادهای متولی امور قرآنی می‌گویم که این فضا باید بشکند و عوض شود و به سمت قرآنی شدن برود، که یکی از موارد آن برگزاری مستمر جلسات قرآن است که آن را به ماه رمضان محدود کرده‌ایم.
قاری برجسته قرآنی شهرمان گذری به برگزاری مسابقات قرآنی داشت و خواهان آن بود که مسابقات را در قالب جشنواره برگزار کنیم؛ مثلا کارگاه نقاشی با موضوعات قرآنی در حاشیه آن برای کودکان دایر شود و در آخر جایزه‌ای کوچک بدهیم.
او این گونه مسابقات را در حال و هوای فرهنگی شهر موثر دانست و برگزاری محافل قرآنی در بخش و روستاهای همجوار توسط قاریان و حافظان برتر را مقدمه‌ای برای قرآنی شدن فضای جامعه دانست.
کدخدایی یادآور شد: اگر به قرآن برگردیم بسیاری از معضلات اجتماعی را به یقین نخواهیم داشت و حتی به صرف خواندن قرآن خیلی از برکات به سمت جامعه روانه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =