محبت، مؤثرترین روش تربیتی در خانواده

گروه فرهنگی: سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: محبت، اساس موفقیت خانواده و از موثرترین روش‌های تربیتی است که در فرهنگ اسلامی به آن توجه شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی روز گذشته ۷ شهریور ماه در مراسم اختتامیه پایگاه های اوقات فراغت مسجد باقرالعلوم (ع) بیان کرد: تربیت صحیح یکی از سفارش های مهم دین اسلام است.

وی با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای تربیت صحیح و سالم فرزندان هستند، اظهار کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت نقش مهمی در تربیت صحیح دارند.

رضایی خطاب به والدین حاضر در جلسه بیان کرد: بهترین راه موفقیت در تربیت فرزندان، دوستی با آن ها است.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: درعصر حاضر تحکم و تندی کردن با فرزندان پاسخگو نبوده و محبت و دوستی، بهترین شیوه برخورد با آن ها است.

رضایی اظهار کرد: محبت، اساس موفقیت خانواده و از موثرترین روش‌های تربیتی است که در فرهنگ اسلامی به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه اسلام دستور داده که پدر و مادر بر اساس محبت فرزندان را تربیت کنند، گفت: همچنین پیامبر اکرم(ص) نیز می فرمایند کودکان را دوست بدارید و و نسبت به آن ها مهربان باشید.

رضایی با بیان اینکه فرزند بیش از هرکس تشنه محبت والدین خود است، افزود: کودکی که در کانون مهر و محبت والدین پرورش یافته، دارای آرامش روانی، امنیت خاطر، اعتماد به نفس و الگوگیری در مهرورزی به دیگران است.

وی ادامه داد: ارتباط عاطفی سبب می شود که فرزند با والدین خویش صمیمی باشد و آن ها را پناهگاه خود در بحران های زندگی بداند و همچنین خداوند متعال در سوره فرقان یکی از ویژگی های بندگان راستین را توجه خاص به تربیت فرزند و خانواده خویش می داند.

و با بیان اینکه والدین نباید به اوقات فراغت فرزندانشان بی تفاوت باشند، یادآور شد: باید توجه کنیم که فرزندان را در اختیار مربیانی توانمند قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =