مدیر عامل سازمان آتشنشانی بیرجند با بیان اینکه ضریب ایمنی شهر بیرجند و ادارات مطلوب نیست گفت: یکی از دغدغههای اصلی آتشنشانی بیرجند وجود مزاحمتهای تلفنی و مشغول کردن سامانه ۱۲۵ است و در هفته گذشته ۳۴ ماموریت حریق و حادثه در بیرجند اتفاق افتاد.
موسی میرزایی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در هفته گذشته ۳۴ مأموریت حریق و حادثه در بیرجند رخ داد که نیروهای ما بلافاصله اعزام شدند.
وی افزود: از این ۳۴ مأموریت تعداد ۱۷ مورد حریق و ۱۷ مورد حادثه بود که ۲۹ مورد این حوادث و ماموریتها در داخل محدوده شهری و ۵ مورد خارج از محدوده شهری بوده است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی بیرجند گفت: در این مدت ۴۶۰ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده که ۴۱۰ مورد از این تماسها مزاحمین تلفنی بودهاند.
میرزایی افزود: آتشنشانی یکی از پرخطرترین شغلهای جهان است که با وجود اینکه آتشنشانان در ماموریتهای خود با خطرات جدی مانند سوختگی، خفگی، آلودگیهای ناشی از مواد شیمیایی و خطر سقوط مواجه هستند اما باز هم با تمام این شرایط از مردم میخواهند در زمینه حوادث نهایت همکاری را با این نهاد داشته باشند و به هنگام حادثه صحنه وقوع را خالی کرده تا ماموران بتوانند تلاش خود را بکنند.
وی بیان کرد: گاهی در وقوع یک حادثه مردم با گرفتن عکس و فیلم مانع از این میشوند که ماموران ما بتوانند در کمال آرامش و در سرعت کار خود را انجام دهند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی بیرجند گفت: هنوز برای بسیاری از مردم جا نیفتاده که نباید با مراکز حساسی مانند آتشنشانی شوخی کرده و با مشغول کردن خط ۱۲۵ مانع از سرعت ما بر سر حادثه دیده میشوند و مزاحمتهای تلفنی بلای جامعه امروز در این سامانه است.
میرزایی افزود: متاسفانه تاسف برانگیز است که هنوز خیلی جا نیفتاده که وظیفه خدمترسانی مانند آتشرسانی چیست و نباید با مزاحمت در ماموریتهای آنها جان دیگر انسانها به خطر افتد.
وی با بیان اینکه ایمنی شهر بیرجند و ایمنی ادارات مطلوب نیست اظهار داشت: باید تا میتوانیم در زمینه ایمنی فرهنگسازی کنیم و در این راستا در سطح شهر به آسیبشناسی صنوف، اماکن تجمعی، معابر، ادارات و وضعیت مسکونی تا حدودی پرداخته شده است.