۵۰۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود بر اختصاص اعتبار برای گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، به جزئیات نشست خود با ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست موضوع کمبود آب برای روستائیان استان که حتی برای آشامیدن هم آب ندارند مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آبرسانی سیار به قریب به ۵۰۰ روستای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در این زمینه باید  اقدامات اساسی و فوری صورت گیرد.

وی بیان کرد: از جمله راه‌حل‌هایی که برای بهبود وضعیت آبی استان در این نشست ارائه شد گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان است که درخواست ما از رئیس قوه مقننه این بود که در لایحه بودجه سال آینده رقم قابل توجهی برای موضوع قرار داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیریت بخش آبخیزداری از اهمیت مضاعفی در خراسان جنوبی برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: عدم کنترل و مدیریت باران‌ها در استان سبب شده تا چند برابر کمبود ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی  آب باران هدر برود.

عبادی گفت: موضوع بعدی که در این نشست مطرح شد مسئله اشتغال روستائیان با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله اخیر بوده است که باید حرکت به سمت حمایت از صنایع دستی و فرش محور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این نشست راهکارهای پیشنهادی لازم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یکسری راه حل‌هایی با ریاست مجلس شورای اسلامی به توافق رسیدیم که براساس آن پیگیری‌ای مربوطه را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این راه‌حل‌ها بعد از پیگیری‌ تا وصول نتیجه با مردم شریف درمیان خواهیم گذاشت و در ضمن از طرف مجمع نمایندگان استان از ریاست محترم مجلس دعوت شد تا به استان خراسان جنوبی بیایند و مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =