تعداد سازمان های مردم نهاد در خراسان جنوبی کم است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت باید یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد اما تعداد سمن ها در این استان بسیار کم است.

محمد اسماعیل افضل پور در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی که شامگاه شنبه به ریاست استاندار برگزار شد، ادامه داد: در همین ارتباط فقط ۱۵ سمن فعالیت می کنند که امیدواریم با هم افزایی بیشتر مردم و مسئولان به این تعداد افزوده شود.
وی احداث خانه های جوان را یکی دیگر از ظرفیت های استان خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: در حال حاضر هیچ خانه جوانی در استان فعالیت نمی کند که با توجه به اعتباری که از وزارت ورزش و جوانان در این مورد جذب شده است در هفته های آینده یک خانه جوان را در مرکز استان راه اندازی و ۲ مرکز دیگر را طی ۲ سال در بیرجند و یکی از شهرستان های استان احداث خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه جوانان تاکید زیادی بر تقویت و مشارکت سازمان های مردم نهاد است گفت: از این ظرفیت باید به بهترین نحو استفاده شود و دولت هم به دنبال آن است که بخشی از فعالیت های خود را به بخش خصوصی بخصوص سمن ها واگذار کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بیان کرد: توجه به امور جوانان و برنامه ریزی برای مشکلات آنها یک برنامه فرابخشی است که باید همه سازمان ها و نهادها با همگرایی و هم افزایی برای رفع این مشکل ها تلاش کنند.
وی افزود: ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت، مشارکت های اجتماعی و آسیب های مربوط به این قشر از جامعه از مهمترین مسائل مربوط به جوانان است که دولت تدبیر و امید توجه خاصی در این زمینه دارد.
افضل پور گفت: با توجه به اینکه مشکلات زیادی را در حوزه جوانان مشاهده می کنیم اما به دلایلی روند کار در این حوزه رضایت بخش نیست پس مسئولان باید توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
وی اظهار کرد: دستگاه ها و نهادهای عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان باید فعالیت هایی را که در این زمینه انجام می دهند، به دبیرخانه این ستاد که مستقر در اداره کل ورزش و جوانان استان است ارسال کنند تا در مورد مسائل مربوط به جوانان به یک جمع بندی صحیح برسیم.
خراسان جنوبی دارای ۲۷۳ هزار و ۸۵۸ جوان است که از این تعداد ۱۴۲ هزار پسر و ۱۳۱ هزار دختر هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۳۲۱۵*۳۰۲۸*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =