ضرورت شفاف سازی مرزها از فساد/هزینه صادرات کاهش یابد

بیرجند- مسئول دفتر تجاری افغانستان و ایران بابیان اینکه باید مرزها را از هر نوع فساد شفاف سازی کنیم، گفت: همچنین باید هزینه صادرات را کاهش دهیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد مهدی جوانمرد قصاب شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی در بیرجند بیان کرد: باید مرز های دوکشور را از هر نوع فساد نیز شفاف سازی کنیم.

وی با اشاره به پرداخت مشوق های صادراتی بیان کرد: باید  به جای پرداخت این مشوق ها، هزینه صادرات را نیز کاهش دهیم.

جوانمرد قصاب ادامه داد: هزینه‌هایی را که از پایانه‌های مرزی اخذ و به خزانه وارد می‌شود را به عنوان جایزه صادراتی می‌دهیم در صورتی که می‌توان این هزینه‌ها را کاهش و جایزه صادراتی ندهیم.

وی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران در خصوص احداث مراکز قرنطینه‌ای خبر داد و گفت: باید در زمینه قرنطینه دام و محصولات کشاورزی تصمیماتی جدی گرفته شود.

مسؤول دفتر تجاری افغانستان و ایران با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه و کنفرانس های بین المللی بیان کرد: خراسان جنوبی آمادگی دارد در نمایشگاه ها برای استفاده از ظرفیت های تجاری حضور یابد.

 وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه‌های صادراتی چاره اندیشی کنیم، اظهار کرد: درصد کمی از بازار افغانستان در اختیار کشور قرار گرفته که با بی برنامگی خود این بازار را از دست می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =