۲۸۵ مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی اعزام می‌شوند

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از اعزام ۲۸۵ مبلغ به مناطق مختلف استان طی هفته وحدت خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نمایش وحدت مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام در جهان است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم، پیامبر(ص) را به ‌عنوان اسوه معرفی می‌کند، افزود: وجود آن حضرت مایه فخر مسلمانان، الگو و سرمشق است و باید تلاش کنیم سبک زندگی پیامبر(ص) را در زندگی خود نیز پیاده کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: حضرت محمد(ص) نماد وحدت امت اسلامی و شریف‌ترین انسان خلقت و جهان هستی است که با افکار بلند خود سبب وحدت و عزت مسلمان سرتاسر جهان شد.
رضایی بیان کرد: پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح و دوستی در کشور و مخصوصا در استان حرکت کرده و تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت، اظهار کرد: طی این هفته ۲۸۵ مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی اعزام می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، تبیین فرهنگ مقاومت، اتحاد و همبستگی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، تعاون و همکاری و بصیرت‌بخشی و آگاهی به جامعه از جمله برنامه‌های این مبلغان است.
رضایی ادامه داد: برگزاری جشن محوری آیین آغاز هفته وحدت در مرکز استان در مسجد‌النبی(ص) اهل سنت بیرجند، برگزاری ۱۲ جشن محوری در مراکز شهرستان‌ها، برگزاری جشن سالیانه میلاد پیامبر اعظم(ص) در روستای درمیان، برگزاری پنج محفل قرآنی محوری با حضور دو نفر قاری کشوری از دیگر برنامه‌های هفته وحدت است.
وی تصریح کرد: اعزام مبلغ پیش از خطبه در نماز جمعه‌های اهل سنت، اعزام علمای تشیع و اهل سنت استان به نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان‌های خراسان در مشهد از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین برگزاری جلسات شب شعر نبوی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و درمیان و برگزاری ۴۰ گفتمان دینی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته وحدت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =