خرید توافقی یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد.

 به گزارش طبس نیوز به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عصمتی پور،معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد که از این مقدار ۳۸۵ کیلوگرم از زعفران خریداری شده از کشاورزان در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، افزود: جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و با توجه به تاریخ تحویل و تعیین عیار و کیفیت زعفران پول به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: زعفران پس از تحویل به مراکز خرید برای تعیین عیار و کیفیت زعفران، به آزمایشگاه ها ارسال و پس از تعیین درجه کیفیت، قیمت آن مشخص می شود.

عصمتی پور افزود: با توجه به عیار و کیفیت زعفران قیمت خرید آن از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متفاوت است.

وی گفت: خرید توافقی زعفرانی با هدف حمایت از کشاورزان در استان ادامه دارد و مردم می توانند زعفران مازاد خود را به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =