باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام می‌شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذاشتن ردیف اعتباری راه آهن بیرجند نمایندگان دوره قبل سماجت زیادی داشتند، گفت: باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیمازبیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی شامگاه پنج شنبه در جمع مردم نمازگزار مسجد  جامع علوی بیرجند اظهار داشت: جایگاه حضرت معصومه جایگاهی بسیار بالا و بلند است.

وی با اشاره به کلنگ زنی راه آهن در گناباد افزود: خوشبتانه روز پنج شنبه ۷ دی ماه شاهد کلنگ زنی راه آهن از کال شور گناباد بودیم که قرار است این خط از کال شور آغاز و از روی بیرجند عبور و تا زاهدان ادامه یابد و در مجلس دوره قبل راه آهن بیرجند با کوشش فراوان نمایندگان  مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

سماجت نماینده بیرجند در گذاشتن اعتبار  راه آهن بیرجند در لایحه بودجه

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نوبخت حاضر نبود در لایحه بودجه راه آهن بیرجند را قرار دهد و من در تماسهای مکری که داشتم تاکید کردم، اما در جواب مکرر من نوبخت پاسخ می‌داد که دولت توصیه کرده هیچ پروژه جدیدی نباید در لایجه گنجانده شود.

عبادی افزود: بعد از اینکه نوبخت تاکید داشت که در لایحه بودجه نباید پروژه‌ای جدید تعریف شود، من اعلام کردم پس من تقاضای استعفا می‌دهم و در این راستا با نمایندگان دیگر حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی هم در این راستا صحبت شد و علاوه بر نمایندگان مردم خراسان جنوبی با نمایندگان سیستان وبلوچستان هم صحبت کردیم و مقرر شد اگر راه آهن را در لایجه بودجه نگذارند نمایندگان شرق کشور استعفا می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از ترس استعفای نمایندگان شرق کشور راه آهن را در لایجه بودجه وارد کردند، اظهار داشت: تنها پروژه جدیدی که در لایجه آمده است، پروژه راه آهن بیرجند بود و البته از روزی که این پروژه کلنگ زنی شده با توجه به شرایط موجود تا زمانی که به بهره  برداری برسد زمان زیادی خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به جاده‌های استان گفت: در خصوص جاده‌های خراسان جنوبی دو بار وزیر راه را استیضاح کردیم تا اینکه دوسال است که جاده بیرجند قاین در دست مناقصه برای دوبانده سازی است با توجه به کلنگ راه آهن و جاده‌ها دولت باید در جلو مردم به خاطر قصوری که داشته توبه کند.

باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام می‌شود

عبادی با بیان اینکه در سال گذشته باروری ابرها ۸ بار انجام شد، افزود: امسال هم در همان روز رای اعتماد به وزیر نیرو اعلام کردم خراسان جنوبی نیازمند باروری ابرها است.

وی ادامه داد: وزیر قبلی نیرو در حق خراسان جنوبی کوتاهی کرد و در هفته‌های گذشته در خصوص باروی ابرها جلسات متعددی اعم از سرمایه گذاران استرالیایی داشتیم که مقرر شد تکنولوژی خود را با وزارت نیرو درمیان بگذارند وسرانجام وزیر نیرو در چند روز گذشته اعلام کرد باروی ابرها در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: باروی ابرها بین ۱۰تا ۲۰ درصد بر بارندگی تاثیر دارد زیرا همه ابرها بارور نمی‌شوند و در زمینه بنیاد مستضعفان هم تعاملات زیادی صورت گرفت و در سال گذشته بنیاد مستضعفان یکی از زمینهای خود را در بیرجند سالن ورزشی در حد استانداردهای آسیایی می‌سازد و بعد تحویل می‌دهد .

یکی از پیشرفته ترین دستگاهای آنژیوگرافی در بیرجند افتتاح می‌شود

عبادی افزود: در مدت ۴ سال گذشته دو بیمارستان پیشرفته در بیرجند ساخته شد که یکی رازی و دیگری بیمارستان حضرت ابوالفضل است ویکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های آنژیو گرافی به زودی در بیرجند افتتاح می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =