۱۶ طرح کشاورزی در سربیشه افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – ۱۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان سربیشه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سربیشه عصر یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: با افتتاح این طرح ها اشتغال ۱۱۷ نفر در شهرستان تثبیت شد.
مریم جوادی بایگی، افتتاح اولین مرکز خصوصی تولید عوامل ماکرو ارگانیسم کنترل بیولوژیک آفات گیاهی یا انسکتاریوم را از مهمترین طرح های افتتاحی ذکر کرد و افزود: انسکتاریوم با تولید حشرات مفید مانند زنبور تریکوگراما برای کنترل بیولوژیک آفات گیاهی به ویژه کرم گلوگاه انار با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش سطح برداشت میوه سالم است.
وی بیان کرد: طی قرارداد انسکتاریوم سربیشه با جهاد کشاورزی باید سه کیلوگرم تخم پارازیته حاوی زنبور تریکوگراما برای کنترل بیولوژیک کرم گلوگاه در سطح ۵۰ هکتار از باغات انار استان تولید شود و به صورت یارانه ای در اختیار باغداران قرار دهد.
وی گفت: بهره برداری از طرح آبیاری کم فشار در چاه شماره ٣ دشت سربیشه با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در سطح ۱۲۳ هکتار و افتتاح استخر دومنظوره به حجم هفت هزار و ۲۰۰ مترمکعب با اعتبار پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از مهمترین طرح های شهرستان است که به نمایندگی از سایر طرح ها به بهره برداری رسید.
۴۱۷ طرح همزمان با هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد در بخش های مختلف کشاورزی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان افتتاح شد.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =