پرداخت فطریه در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال میزان فطریه و کفاره جمع آوری شده در استان توسط پایگاه های این نهاد نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت.

احمد رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان کل فطریه و زکات جمع آوری شده در پایگاه های این نهاد را ۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: از این میزان یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال فطریه و یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال کفاره است.
وی گفت: امسال ۹۷۸ پایگاه جمع آوری زکات فطریه توسط کمیته امداد و ۸۸ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری در مصلاهای برپایی نماز عید فطر و معابر اصلی شهر برپا شد.
وی بیان کرد: فطریه در ۶ بخش نیازهای اساسی مددجویان شامل تامین جهیزیه، درمان بیماران، معیشت، مسکن ، امور فرهنگی و اشتغال هزینه می شود و کفارات نیز مطابق مسائل شرعی آن صرف نیازمندان خواهد شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اولین بار صندوق های جمع آوری فطریه و زکات در محل مصلاها شمارش شد افزود: پس از شمارش وجوه جمع آوری شده در همان روز برابر لیست های اعلامی به حساب مددجویان واریز شد.
سال گذشته در خراسان جنوبی ۲ میلیارد و ۹ میلیون ریال فطریه و کفاره جمع آوری شد.
۹۷۶۶* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =