۴ تن فرآورده خام دامی در خراسان جنوبی معدوم شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه ویژه ماه رمضان، ۴ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر محمد اصغرزاده افزود: در این ایام چهار هزار و ۹۵۷ مورد بازدید از مراکز یاد شده انجام گرفت و در مجموع ۳۷ تن فرآورده دامی مشکوک توقیف شد.
وی ادامه داد: پس از ۱۲ مورد نمونه گیری و آزمایش، از این میزان چهار تن فرآورده غیر قابل مصرف بود که از چرخه مصرف انسانی خارج و سه پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
به گفته وی گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و عسل از فرآورده های معدوم شده بوده است.
اصغرزاده یادآور شد: از ابتدای این طرح با ۲۱ خودروی حمل فرآورده ها دامی متخلف که شرایط و ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نکرده بودند برخورد شد و اجازه توزیع محموله ها در استان داده نشد.

** توقیف محموله غیرمجاز شتر در شهرستان بشرویه
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار داشت: محموله ۹ نفری شتر که در مسیر بشرویه ، بردسکن در حال تردد بود به دلیل نداشتن سابقه بهداشتی مشخص و عدم دریافت مجوز بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی، توقیف شد.
دکتر سید حمید عبدی حمل غیرمجاز دام سبب انتشار بیماری‌ های واگیردار دامی، بیماری ‌های مشترک انسان و دام و همچنین موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود.
وی با بیان اینکه دام های حمل شده کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.
خراسان جنوبی دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک، ۳۵ هزار راس گاو و گوساله و ۲۶ هزار نفر شتر است.
این استان دارای ۷۰۰ مرغداری گوشتی و تخم گذار است که در حال حاضر ۲۲۰ واحد فعال هستند.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =