۱۸ هزار اظهار نامه مالیاتی در خراسان جنوبی ارائه شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدا امسال تاکنون برای عملکرد سال گذشته، ۱۸ هزار و ۵۷۵ اظهارنامه در استان تسلیم شده که بنا به آمارهای موجود هنوز ۵۰ درصد مشاغل و اشخاص حقیقی اظهارنامه ارائه نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مهدی نباتی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود برای تسلیم اظهارنامه های مالیاتی از مودیان درخواست می شود که تکمیل این اظهارنامه ها را به روزها و ساعت های پایانی موکول نکنند.
وی افزود: ۳۱ خرداد ماه آخرین فرصت برای اشخاص حقیقی و مشاغل است که اظهارنامه خود را در سایت امور مالیاتی کشور تسلیم کنند و از آنجایی که روزها و ساعت های پایانی بر اثر ترافیک زیاد ممکن است سیستم ها دچار قطعی شود انتظار می رود مودیان هر چه سریعتر نسبت به تکمیل اظهارنامه خود اقدام کنند.
وی گفت: تسلیم نکردن اظهارنامه موجب می شود که اشخاص از معافیت خارج و مشمول جرایم غیر قابل بخشش شوند لذا تکمیل اظهارنامه در موعد مقرر جدی گرفته شود.
نباتی با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه ای و محیطی برای تسلیم اظهارنامه ها افزود: به هیچ عنوان مهلت مشخص شده قابل تمدید نخواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به تسلیم ۲۷ هزار و ۵۵۱ اظهار نامه عملکرد سال ۹۵ در استان اظهار داشت: ۸۵ درصد این اظهارنامه ها مالیات صفر دارند و ۱۵ درصدی که مشمول پرداخت مالیات هستند هفت درصد درآمد مالیاتی را شامل می شوند.
نباتی از وصول ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: از این رقم یکهزار و ۴۸۵ میلیارد ریال مربوط به مالیات مستقیم و ۹۷۷ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده بوده است.
وی اضافه کرد: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۷ درآمدهای مالیاتی استان ۲۸۶ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۹۷ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده است.
وی گفت: این درآمدها در بخش عوارض مالیات بر ارزش افزوده صرف امور عمرانی دهیاری ها و شهرداری های استان می شود که مناطق عشایری هم از این رقم سهمی دریافت می کنند و یک درصد این عوارض نیز برای سلامت و نظام بیمه هزینه می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه ۲۹ درصد مالیات وصول شده از بخش اشخاص حقوقی و شرکت ها است گفت: سهم مالیات ارزش افزوده ۳۹ درصد و درآمد حقوق ۲۲ درصد که بیشترین سهم این بخش نیز مربوط به مالیات بخش دولتی است.
نباتی ادامه داد: در بخش اشخاص حقیقی نیز مشاغل هفت درصد و مستغلات نیز ۰.۰۷ درصد این درآمدها را شامل می شود.
وی از وجود ۴۲ هزار و ۶۳۲ مودی فعال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۲ مودی در حوزه اشخاص حقوقی و شرکت ها فعال هستند و ۳۶ هزار مودی را کسبه تشکیل می دهند.
نباتی با اشاره به مصوب درآمد مالیاتی استان در سال گذشته گفت: این رقم ۲۲۰ میلیارد تومان بود که در سطح استان به آن رسیدیم اما سازمان امور مالیاتی کشور برای استان ۲۸۵ میلیارد تومان درآمد مشخص کرد که در این زمینه کاهش درآمدی داشتیم.
وی در ادامه به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم که تا پایان امسال یا سال آینده به صورت کامل اجرا شود.
نباتی، جایگزینی سیستم کاغذی با نرم افزار، شفاف سازی و جلوگیری از فرار های مالیاتی را از مزیت های اجرای طرح جامع مالیاتی ذکر کرد و گفت: این طرح از محل اعتبارات ملی با هزینه ۱۰۹ هزار و ۵۰۷ میلیون ریال به بهره برداری رسید و تاکنون شهرستان های بیرجند، قاین، طبس، فردوس، سرایان و بشروبه وارد فاز اجرایی طرح شده اند.
۹۷۶۶ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =