بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال سختگیری نکنند

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه تا ۳۱ تیرماه جاری برای جذب تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مهلت داریم لذا نباید بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات سختگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: از آنجایی که ۸۵ درصد طرح های معرفی شده به بانک کشاورزی مربوط به بخش کشاورزی است این ۲ دستگاه باید نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات داشته باشند.
وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و بانک مربوطه باید نهایت تلاش برای جذب تسهیلات و پرداخت آن به متقاضیان طرح های اشتغال را داشته باشند و حتی برای یک ریال تسهیلات جذب نشده باید پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: در حالی به مدت زمان تعیین شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نزدیک می شویم که هنوز بین برخی دستگاه های اجرایی و بانک عامل اختلافاتی بر سر استعلامات و سایر مسائل مربوط به تسهیلات اختلاف وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون هر هفته جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان برای تسهیل قوانین و مسائل بین دستگاه ها و بانک ها اعم از استعلامات، وثایق و سایر موارد برگزار شده و اکنون که به پایان خط رسیده ایم دیگر زمان بیان مشکلات نیست.
مروج الشریعه ادامه داد: هر گونه مشکلی که دستگاه های اجرایی یا بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات داشته اند تاکنون باید رفع شده باشد و اکنون فقط زمان انعقاد قرارداد، جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید پاسخگوی عدم جذب تسهیلات در استان باشند، یادآور شد: هنوز به حد آستانه جذب تسهیلات نرسیده ایم و معلوم نیست تاکنون چند استان ما را پشت سر گذاشته اند.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی اکنون نبایداز مشکلات بگویند بلکه نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات بکارگیرند.
مروج الشریعه، سهم اعتبارات جذب شده توسط بانک کشاورزی را پایین دانست و گفت: این بانک باید تا ریال آخر تسهیلات ابلاغی به استان را جذب و پرداخت کند.
وی از روند کند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل گلایه کرد و افزود: بهتر است مدیران دستگاه های اجرایی به استان هایی که میزان جذب بالایی دارند رفته و روند جذب را یاد بگیرند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در فرصت باقیمانده دستگاه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریعتر طرح های با رقم بالا را به بانک معرفی و تسهیلات را جذب کنند.
مروج الشریعه اضافه کرد: همچنین طرح های بالای ۶ میلیارد تومان تسهیلات باید به صورت خاص توسط دفتر جذب و سرمایه گذاری بررسی شده و هر گونه مسئله ای دارد با همکاری دستگاه اجرایی مربوطه حل شود.
وی اظهار داشت: اگر طرح های زمانبر برگشت زده شده و مجدد بخواهد به بانک عامل معرفی و در بانک معطل بماند لطمه بزرگی به سهم استان در جذب تسهیلات طرح های اشتغال وارد خواهد کرد و امکان جایگزینی طرح ها در این مدت کوتاه نیز وجود ندارد.
وی یادآور شد: طرحهای بالای ۶ میلیارد تومان هر گونه مشکلی از جمله ابزار، وثایق، نوع، تعریف، توانایی و تمکن و سایر موارد دارند باید در همین هفته حل شده و هفته آینده گزارش پرداختی یا تصویب نهایی یا همان انعقاد قرارداد طرح اعلام شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست افزود: اعتبار ابلاغی این بانک در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۵۹ میلیارد تومان است.
امیراحسان قزلباش گفت: در حال حاضر ۲۷۰ طرح اشتغال با رقم ۱۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به این بانک معرفی شده است که ۸۵ درصد طرح ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس تقسیم شهرستانی تاکنون ۶۶ طرح به رقم ۴۹۹ میلیارد ریال برگشت، ۳۵ طرح با ۱۴۳ میلیارد ریال پرداخت و ۱۶ طرح با ۱۷۸ میلیارد ریال درمراحل نهایی تکمیل پرونده قرار دارد.
وی اظهار داشت: بانک کشاورزی خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه دهم جذب اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =