همکاری فائو برای توسعه پایدار روستایی ایران ادامه می یابد

بیرجند – ایرنا – نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران با تاکید بر ادامه همکاری این سازمان با هدف توسعه پایدار روستایی گفت: فعالیت فائو در ایران ۴۰ سال قدمت دارد و در این مدت اقدامات زیادی در حوزه های مختلف انجام شده است.

رائو ماتا روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح «RFLDL » طرح بین المللی احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته شهرستان سرایان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه پایدار روستایی در ارتباط است.
وی بیان کرد: ایران پیشرفت خوبی در حوزه امنیت غذایی، مباحث بهینه سازی مصرف آب، حفاظت از منابع طبیعی و سایر موارد داشته است و در همین حوزه ها همکاری با این کشور را ادامه می دهیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.
وی اظهار داشت: فعالیت فائو در ایران ۴۰ سال قدمت دارد و طی این مدت با سازمان ها، نهادها و دستگاه های مختلف همکاری داشته ایم و از این بابت بسیار خرسندیم.
نماینده فائو در ایران یادآور شد: طرح RFLDL ( احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته) برای نخستین بار از سال ۹۰ در استان مرزی خراسان جنوبی آغاز شد و اکنون در استان کرمان نیز اجرا می شود.
رائو ماتا گفت: بر اساس سند پروژه ای که بین فائو و دولت جمهوری اسلامی ایران به امضا رسیده است موظف بودیم در خراسان جنوبی و کرمان که با فرسایش بادی دست و پنجه نرم می کنند این طرح را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: منابع اجرای طرح مذکور از تسهیلات جهانی محیط زیست «GEF»تامین شده است لذا طرح جدیدی در استان های دیگر اجرا نخواهد شد اما دستاوردهای پروژه یاد شده در استان های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی در ارتباط با ارزیابی خود از اجرای طرح RFLDL در خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام شد و با توجه به شرایط کشور ایران از جمله فرهنگ و پیشینیه آن امیدواریم این طرح را همچنان ادامه و به سرانجام مطلوب برسانیم.
نماینده فائو در ایران گفت: با توجه به استقبال و اشتیاق مردم خراسان جنوبی در مناطق روستایی از طرح RFLDL نظر بر تمدید آن تا یکسال دیگر (۲۰۱۹) است که برای این منظور نتایج طرح بعد از ارزیابی درست به دفتر رم ارسال می شود تا تصمیم نهایی اخذ شود.
نماینده سازمان خوار و بار و کشاورزی «FAO» در ایران روز یکشنبه به همراه کارشناسان فنی فائو و مسئولان استانی از دستاوردها و پیشرفت های پروژه بین المللی احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته شهرستان سرایان خراسان جنوبی بازدید کردند.
طرح RFLDL ( احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته) از سال ۹۰ تا ۹۵ در سطح ۴۶۲ هزار و ۶۸ هکتار از اراضی شهرستان سرایان خراسان جنوبی و ریگان استان کرمان اجرا شد و اکنون به مدت یکسال دیگر(۲۰۱۹) نیز تمدید می شود.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =