۷۰۰ زن روستایی در صندوق های خرد فردوس عضو هستند

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی فردوس از عضویت ۷۰۰ زن روستایی در صندوق های اعتبارات خرد این شهرستان خبر داد.

علیرضا مهمیز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش زنان روستایی با هدف توسعه و ایجاد اشتغال خانگی از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی است که از سال گذشته تاکنون ۵۲ دوره آموزشی یک روزه ویژه زنان روستایی برگزار و همچنین یکهزار و ۱۴۰ نفر روز آموزش ارائه شده است.
وی رصد و پایش صندوق های اعتبارات خرد به تعداد ۱۳ صندوق با عضویت ۷۰۰ نفر، بررسی و ارزیابی دفاتر مالی، حسابداری و تراز مالی و پرداخت ۲۱۰ فقره تسهیلات خرد بدون قوانین دست و پاگیر برای بکارگیری در مشاغل کوچک روستایی را از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی در حوزه صندوق اعتبارات خرد روستایی عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: امسال صندوق اعتبارات خرد روستایی روستای باغستان به عنوان صندوق برتر معرفی شده و این صندوق با پرداخت تسهیلات به زنان روستا اقدامات مناسبی برای ایجاد مشاغل خانگی فراهم آورده است.
وی توزیع ۷۶۵ تن جوی مدت بین دامداران، توزیع ۳۵ هزار قطعه بچه ماهی کپور بین ۴۵ بهره بردار، توزیع ۲۹۰ تن سبوس یارانه ای، آبرسانی سیار دام به میزان ۲۸۰۰ متر مکعب و نیز بهسازی ۴۳۰۰ مترمربع اماکن دامی را از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی در بخش تولیدات دامی عنوان کرد.
مهمیز توزیع ۵۰ تن بذر گندم، جو، منداب، ارزن و پنبه و سایر بذور، توزیع ۱۸۰ تن انواع کود، اجرای یکهزار هکتار کشت مکانیزه در مزارع گندم و جو، اجرای ۴۰۰ هکتار کشت حفاظتی و بهسازی اصلاح خاک و کشت دانه های روغنی کلزا در سطح ۵۱ هکتار را از دیگر فعالیت های جهاد کشاورزی فردوس در بخش تولیدات گیاهی ذکر کرد.
۹۸۶۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 17 =