۲۵ عمل جراحی شکاف لب و کام در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند – ایرنا – ۲۵ نفر از بیماران شکاف لب و کام در نخستین روز حضور گروه خیرخواهانه مرهم در خراسان جنوبی در بیمارستان رازی بیرجند به صورت رایگان عمل جراحی شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان «مرهم» در بیست و دومین سفر خیرخواهانه امروز (سه شنبه) وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد و سرپرستی این تیم را پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی بر عهده دارد.
این گروه پزشکی برای ویزیت، فرانشیز و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت تا شانزدهم تیرماه در خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه ویزیت بیماران به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از یکهزار و ۲۵۰ نفر از خراسان جنوبی و سایر استان ها در سامانه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، ثبت نام کرده اند.
دکتر کاظم قائمی افزود: از این بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ نفر برای اعمال جراحی شکاف لب، شکاف کام و سایر ناهنجاری های مادرزادی سر و صورت انتخاب شده اند.
وی اظهار داشت: هفت اتاق عمل بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند برای انجام این اعمال جراحی در اختیار تیم جراحی فوق قرار گرفته و تجهیرات لازم نیز فراهم شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در صورتی که بیمارستان رازی برای انجام اعمال جراحی طی مدت تعیین شده کافی نباشد از ظرفیت سایر بیمارستان ها استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی شده تا روز نخست ۲۸ نفر، روز دوم ۴۱ نفر، روز سوم ۴۳ نفر و روز چهارم ۶۵ نفر برای انجام اعمال فوق تخصصی تحت عمل جراحی رایگان قرار گیرند البته این آمار تغییر خواهد کرد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =