دولت بر اجرای برنامه های اقتصادی نظارت کند

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم از دولت انتظار دارند بعد از اینکه برنامه اقتصادی ارائه می کند، بر روند اجرای طرح نظارت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: ملت از دولت انتظار دارد که کشور را عالمانه اداره کند و طرح های اقتصادی کارشناسانه ارائه دهد.
وی بیان کرد: براساس نظر کارشناسان ۲۰ درصد مشکل کشور مربوط به تحریم های استکباری است و ۸۰ درصد مشکلات ما مربوط به تحریم داخلی است که اگر تحریم داخلی درست شود، ۲۰ درصد تحریم خارجی بی اثر و کشور به یک قدرت اقتصادی تبدیل می شود.
وی گفت: اگر تحریم داخلی درست نشود و تحریم خارجی هم برداشته شود از ما یک قدرت اقتصادی نساخته بلکه یک مستعمره ایجاد می کند.
خطیب جمعه بیرجند افزود: رژیم پهلوی تحریم خارجی نداشت اما یک نوکر بود، عربستان امروز تحریم خارجی ندارد اما آمریکا می گوید امروز ما عربستان را حفظ می کنیم.
وی گفت: مهمترین بخش تحریم داخلی تحریم دولت و ملت است و رابطه ملت و دولت باید درست شود، امروز متاسفانه دولت، ملت را تحریم کرده و ملت، دولت را تحریم می کند که ۸۰ درصد مشکل کشور به این دلیل است.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: ملت هم وظایفی نسبت به دولت دارد و وقتی ملتی دولت خود را از حقوقش محروم کند آن کشور آسیب می بیند، گاهی دولت هم ملت را تحریم می کند یعنی ملت را از حقوق حقه اش محروم می کند.
وی افزود: این هرج و مرج که در ماه ها و هفته های اخیر رخ داد و بی ثباتی در بازار نتیجه تحریم خارجی نبود بلکه نتیجه تحریم داخلی بود.
وی گفت: ملتی با شور و احساسات پای صندوق رای می آیند و دولت و مسئولی را انتخاب می کنند لذا حقوقی برای ملت ایجاد می شود و اگر دولت حقوق ملت را ادا نکند ملت خود را تحریم کرده است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: من به عنوان یک طلبه انقلابی بحث سیاسی ندارم، امروز جناح اعتدال و اصلاحات بر کشور حاکم است اگر فردا جناح اصولگرا حاکم شد و این خطاها را داشت محکم تر آنها را مورد خطاب قرار می دهم چون آنها ادعای بیشتری داشته و توقع از آنها بیشتر است.
وی بیان کرد: بحث ما منافع کشور و انقلاب اسلامی است و حفظ سرمایه گرانسنگ انقلاب و ادامه راه امام خمینی (ره) و شهیدان است.
وی افزود: امروز مهم ترین مشکل اقتصاد ما افزایش نقدینگی است، آیا واقعا توده مردم پولدار شده اند که نقدینگی زیاد شده است؟
مختاری اظهار داشت: اقلیت بسیار اندکی با دریافت وام های بی حساب و کتاب و خرید سکه و ارز بی حساب و کتاب در این هرج و مرج و جهالت عده ای، ثروتمند شده اند و نقدینگی کشور در اختیار اقلیتی قرار گرفته است که این افراد به جای دولت کشور را اداره کرده و قیمت سکه و ارز را تعیین می کنند.
وی گفت: این ملت عرضه و توان بالایی دارد و در سطح بین المللی استکبار را به زانو درآورده است بنابراین دولتش نتواند جلوی چند مفسد را بگیرد در شان یک ملت نیست.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: حق ملت است که دولتش مدیریت جهادی داشته و اهل اسراف و تبذیر نباشد، اگر دولت سفرهای خارجی آنچنانی، سفرهای داخلی که ضرورت ندارد انجام داده و از جیب مردم شاهانه ریاست کند، این تحریم مردم است.
وی افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب به یک انقلاب در انقلاب نیازمندیم تا انقلاب پوست انداخته و مدیری که می خواهد شاهانه ریاست کند از مسیر انقلاب کنار گذاشته شود و مسیر را در اختیار مدیران جهادی عاشق خدمت به کشور بگذارند که عاشق خدمت و نه تشنه ریاست هستند.
حجت الاسلام مختاری گفت: ما مردم انقلابی از آشوبگر بیزاریم و اگر مزدوران داخلی انگلیس، آمریکا، اسرائیل و آل سعود و منافقان وطن فروش بخواهند خیانتی بکنند تابستان داغ را برای آنها جهنم سوزان می کنیم.
وی اظهار داشت: اگر دردها پنهان شود به صلاح نیست و ما ملتی بزرگ هستیم که درون مایه قوی داریم اما بعضی ضعف ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی همچنین روز تعامل سازنده با جهان را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: کسانی که به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند بدانند که تعامل سازنده به معنای گفت و گوی برابر است و در گفت و گوی سازنده ۲ طرف یکدیگر را به رسمیت شناخته و برای هم احترام قائل هستند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اگر یک طرف گفت و گو خود را کدخدا ببیند و طرف دیگر را به رسمیت نشناسد و خود برتربین باشد این تعامل سازنده نیست بلکه یک حربه ویرانگر و فریبکاری است که نمونه آن را در موضوع برجام دیدیم.
وی گفت: برجام موجب تعامل سازنده نشد چون طرف مقابل ما را به رسمیت نشناخت و با ما گفت و گو می کرد اما در پشت صحنه برای براندازی نظام بودجه تصویب می کرد لذا باید با دولت هایی که ما را به رسمیت شناخته و برای دولت و ملت ما احترام قائلند، گفت و گو کنیم.
وی اظهار داشت: جهان فقط ایالات متحده آمریکا و اروپا نیست، جهان وسیع است و بعضی مرعوب آمریکا و اروپا نشوند و کشورهای زیادی حاضر به تعامل هستند که روحیه استکباری ندارند.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) را از مناست های هفته ذکر کرد و افزود: همه دختران مومن و عفیف کشور قدر فرهنگ اسلامی خود را بدانند و باور کنند که حرمت و شخصیت فردی و استحکام زندگی خانوادگی آنها در گرو حجاب و عفاف است.
وی افزود: سالروز تاسیس شورای نگهبان از مناسبت های دیگر هفته است و این شورا از ارزشمندترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مرحوم شیخ فضل الله نوری برای مشروطه مشروعه و ایجاد چنین نهادی به شهادت رسید.
وی یادآور شد: در همه کشورها نهادی مشابه شورای نگهبان وجود دارد تا قوانین را با قانون اساسی خود منطبق کنند و باید قدردان این نهاد مقدس و محافظ آن باشیم به همین دلیل دشمنان مغرض و دوستان نادان گاهی حملات ناجوانمردانه ای به این نهاد می کنند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =