۴۰۷ نفر در مسابقات قرآن خراسان جنوبی شرکت کردند

بیرجند – ایرنا – سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال در چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن ۴۰۷ نفر از سراسر استان به رقابت می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه این مسابقات در بیرجند افزود: اوقاف به عنوان مجری هر سال مسابقات قرآن را در سه سطح برگزار می کند و امسال مسابقات در ۱۱ شهرستان استان برگزار شد که منتخبان به مرحله استانی راه یافتند.
وی با اشاره به برگزیده شدن ۳۹۲ نفر در مرحله شهرستانی گفت: ۱۵ نفر نیز برگزیدگان سال گذشته هستند که بدون شرکت در مرحله شهرستانی به این دوره از مسابقات راه یافته اند.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از حضور ۱۲ داور در این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: از این تعداد یک نفر داور بین المللی، پنج نفر کشوری و سایر افراد استانی هستند.
وی اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
بخشی پور ابراز امیدواری کرد: مسابقات امسال به میزبانی مرکز استان با کیفیت بالا و قابل انتظار برگزار شود.
همچنین در پایان این آیین از سعید پاسبان گل به عنوان حافظ کل قرآن و نخبه جوان قرآنی، مهدی اسماعیلی مود به عنوان هنرمند قرآنی، محمدرضا اشرفی به عنوان فعال قرآنی و سیده اعظم عبداللهی به عنوان نخبه و حافظ کل قرآن تجلیل شد.
چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی تا عصر جمعه (۲۹ تیر ماه جاری) در بیرجند ادامه دارد. در این دوره مسابقات از هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه می یابد.
۹۷۶۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =