کسب و کار دانش بنیان موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسب و کار دانش بنیان اگر چه ریسک و خطرپذیری بیشتری دارد ولی می تواند موجب تولید ثروت زیادتر، اشتغال پایدار و توسعه بویژه در خراسان جنوبی شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در نخستین رویداد استارت آپ شمال شرق کشور در شهرستان فردوس اظهار داشت: کمک به شرکت های دانش بنیان و نخبگان کمتر از مدرسه سازی، بیمارستان سازی و کار خیر نیست و بسیار ارزشمند است زیرا با حمایت از این شرکت ها در واقع پول به هدر نمی رود.
وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای استارت آپ فصل جدیدی در توسعه خراسان جنوبی است و توسعه شرکت ‌های دانش‌ بنیان در سطح کشور و امتیازاتی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم برای این شرکت ها برنامه ریزی کرده است نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی دارد.
امیرحسنخانی افزود: اگر به دنبال توسعه شرکت‌ های دانش‌ بنیان هستیم باید از آن استقبال و به گرمی آنها را مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه حرکت کنیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نیروی انسانی تربیت شده بسیار قابل و توانمندی دارد، یادآور شد: جای تاسف است که ما از این نیروی انسانی خیلی بهره نمی بریم و این به دلیل آن است که نیروی انسانی ما در استان حضور ندارد و نخبگان ما در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند.
وی گفت: اگر بخواهیم سرمایه گذار جذب کنیم و نیروهای تاثیرگذار را به استان و شهرهای مانند فردوس، طبس، بشرویه و سرایان بیاوریم باید امکانات و خدماتی را هم برای آنها فراهم کنیم که از جمله آن فرودگاه و راه آهن است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: این استان به لحاظ استعداد و نیروی انسانی کمتر از استان‌ های دیگر نیست و مردم آنان با وجود همه محدودیت‌ها از روحیه سخت کوشی برخوردار هستند و رتبه‌های ممتاز دانشگاهی و همچنین جایگاه های برتر را در رقابت‌های مختلف علمی به خود اختصاص داده اند.
علی اسماعیلی افزود: مجموعه دولت و استانداری تمام تلاش خود را در ارتباط با برخورداری استان از تکنولوژی های روز با استفاده از توان و ظرفیت فرزندان ایران اسلامی به کار گرفته است.
وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای استارت آپ در اشتغالزایی و رفع محرومیت بسیار موثر است و امیدواریم این رویداد در سایر شهر های استان نیز برگزار شود.
مسئول برگزاری نخستین استارتاپ شمال شرق کشور در فردوس نیز با اشاره به اینکه ۴۳۹ طرح و ایده به این رویداد ارسال شده است گفت: از این تعداد ۶ طرح و ایده به مرحله ارزیابی راه یافت که پس از ارائه طرح ها، تعداد ۳ طرح برگزیده و بلافاصله کمپانی تشکیل و سرمایه گذاری در این طرح ها آغاز می‌شود.
اسلام‌پناه، تولید گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک، ارتباطات و فناوری اطلاعات، روش ها و رویکردهای نوین و پایدار در بیابان زدایی، دامپروری، کشت های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و زینتی، مدیریت بحران آب در کشاورزی، مدیریت کنترل آفات و بیماری های کشاورزی در منطقه، انرژی های تجدیدپذیر و اولویت دار و اکوتوریسم را از جمله محورهای استارت آپ لیدکوتک در فردوس عنوان کرد.
۹۸۶۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =