آستان بی بی زینب خاتون (س) غبارروبی شد

بیرجند – ایرنا – آستان مقدس بی بی زینب خاتون (س) همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آیین غبارروبی آستان مقدس بی بی زینب خاتون همزمان با سالروز ولادت امام هشتم (ع) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مسئول حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان و مردم برگزار شد.
علی امینی نسب درباره هزینه کرد وجوه جمع آوری شده در این آیین گفت: ۴۰ درصد این مبالغ صرف امور عمرانی، ۳۰ فرهنگی و ۳۰ درصد صرف هزینه های جاری بقعه متبرکه می شود.
وی با اشاره به شروع طرح جامع آستان مقدس بی بی زینب خاتون از سال ۹۲ افزود: تاکنون ۵۰ درصد سقف شبستان اجرایی شده و مابقی نیز تا هفته آینده به اتمام می رسد.
وی اظهار داشت: ۳۰۰ میلیون تومان تاکنون در بخش شبستان این آستان مقدس هزینه شده و برای تکمیل آن ۵۰۰ میلیون تومان دیگر اعتبار لازم است.
مدیر اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه ۱۰ باب زائرسرا در این مکان مقدس در حال احداث است گفت: ۹ سوئیت، ۳۰ زائرسرا، ۲۰ کانکس و سه سالن اردویی برای استفاده زائران آماده شده است.
وی کشتارگاه و آلاچیق را از دیگر امکانات موجود در این آستان مقدس برشمرد و افزود: برای اجرای طرح نشاط معنوی ویژه تابستان، سالن ها و سرویس های بهداشتی نوسازی شده است.
امینی نسب از افزایش نذورات مردمی در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه ۱۲۰ هزار زائر در جوار آستان مقدس بی بی زینب خاتون (س) حضور می یابند.
آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون (س) مشهور به ‘مزار کاهی’ در بخش مود شهرستان سربیشه واقع شده است.
بانو بی بی زینب خاتون دختر امام موسی کاظم (ع) است که در گذر از روستای کاهی، دار فانی را وداع گفت و بر سر تپه ای در همین مکان به خاک سپرده شد.
بارگاه این امامزاده که زائرانی از سراسر استان خراسان جنوبی و کشور دارد پس از اجرای طرح جامع در دست ساخت و تکمیل است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =