۱۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا داوود شهرکی روز شنبه در نشست خبری با محوریت تشدید نظارت بر بازار افزود: از این میزان بازرسی، بیش از ۱۱ هزار مورد در ۲۰ روز گذشته در قالب طرح نظارت بر بازار استان بوده است.
وی بیان کرد: در راستای بازرسی های انجام شده، ۲۰۰ پرونده به ارزش ۱۶۵ میلیون تومان به تعزیرت حکومتی استان ارسال شد و ۱۲۰ میلیون تومان برگشت داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۴۲۱ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ ثبت شد که ۷۱ مورد منجر به تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۴۰۰ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ۲۰۰ پرونده در ۲۰ روز اجرای طرح بازرسی بوده است.
شهرکی یادآور شد: مجموع ارزش ریالی این پرونده ها ۲۵۰ میلیون تومان بود که ۱۴۵ میلیون تومان در ۲۰ روز اجرای طرح بوده است. وی مبلغ برگشتی از شکایات در این مدت را ۱۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تعداد بازرسی های انجام شده در طرح نظارت بر بازار استان معادل ۲۵ درصد کل بازرسی های انجام شده در سال ۹۶ بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمرکز همکاران و بازرسان این سازمان در ایامی که بازار دچار تورم شده افزایش یافته است، گفت: اکنون هشت تیم نظارتی با برچسپ مشخصات بازرسی صبح و عصر کار بازرسی را انجام می دهند.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه آرد و نان یکهزار و ۶۰۰ مورد بازرسی با تشکیل ۵۶ پرونده به ارزش ۲۵ میلیون تومان انجام شد که در این زمینه جزو استان هایی هستیم که به خوبی توانستیم بر این حوزه مدیریت کنیم.
شهرکی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی یکهزار و ۵۸۰ مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا انجام که منجر به تشکیل ۵۴ پرونده به ارزش ۱۲ میلیون تومان شد.
وی به افزایش قیمت ۲ کالای سیمان و مرغ در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در خصوص سیمان پیگیری های لازم انجام و اعلام شد اگر تا امروز قیمت آن به قیمت قبل برنگردد تخلف محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: تا پنجشنبه گذشته، ۲ کارخانه سیمان برگشت قیمت داشتند و تصمیم گرفته شد وجه اضافی دریافت شده از مشتری به خریداران برگشت داده شود.
وی اظهار داشت: کمبود جوجه ریزی و برخی مشکلات بهداشتی سبب افزایش قیمت مرغ و نگرانی هایی در سطح استان شده بود لذا بخشی از تولید مرغ استان به سایر استان ها ارسال می شود.
شهرکی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه تولید گوشت مرغ با مازاد مصرف مواجه است لذا تصمیم گرفته شد مرغ تولیدی ابتدا مصرف استان تامین مازاد آن به استان های مجاور ارسال شود.
وی بیان کرد: در استان مشکلی بابت تامین مرغ وجود ندارد و در کمیسیون تنظیم بازار استان قیمت تعیین و اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشدید نظارت بر بازار استان از امروز خبر داد و یادآور شد: بازرسی ها به صورت مشترک توسط سازمان صنعت، اتاق و بسیج اصناف، و تعزیرات حکومتی انجام می شود.
وی تاکید کرد: مردم از خرید مازاد بر نیاز کالا و سایر محصولات جلوگیری کنند تا با همکاری سازمان و مردم بتوانیم در شرایطی که با حساسیت قیمت ها موجه ایم بازار را به ثبات برسانیم.
شهرکی با بیان اینکه هر تخلفی منجر به پلمپ واحد صنفی نمی شود یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی در جریان باشند اگر واحدی از پذیرش کالای فاقد تاریخ تولید و مصرف استقبال کند منجر به تخلف شده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =