۴۸۷ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند – ایرنا – سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۸۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و توزیعی انجام و منجر به تشکیل ۴۸۷ پرونده تخلف به ارزش پنج میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شد.

علی تهوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب بازرسی های انجام شده سه میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال به شاکیان این پرونده ها برگشت داده شد.
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۹۸۱ گزارش مردمی با سامانه ۱۲۴ برقرار و منجر به تشکیل ۱۶۴ فقره پرونده شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه آرد و نان نیز در این مدت یکهزار و ۹۳۵ مورد بازرسی از نانوایی های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: بازرسی های انجام شده منجر به تشکیل ۶۱ پرونده تخلف به ارزش ۲۶۴ میلیون و ۷۹۳ هزار ریال شد.
تهوری گفت: در حوزه قاچاق نیز ۲ هزار و ۴۱ مورد بازرسی در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۵۷ فقره پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال شده است.
وی با بیان اینکه طرح ویژه نظارتی از ۱۶ تیرماه در استان در حال انجام است یادآور شد: تاکنون ۵۴۹ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام شده است.
سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی ادامه داد: این گزارشات منجر به تشکیل ۸۳ فقره پرونده تخلف شد.
وی از افزایش ۵۷ درصدی گزارش های مردمی و ۲ درصدی تشکیل پرونده در این طرح خبر داد و گفت: در قالب طرح تشدید نظارتی ۱۴ هزار و ۹۵۰ مورد بازرسی در استان انجام شد که نسبت به قبل از اجرای طرح ۱۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.
تهوری بیان کرد: تعداد کل پرونده های ارسال شده به تعزیرات حکومتی در قالب طرح مذکور ۲۸۱ فقره با ۳۶ درصد رشد نسبت به قبل از اجرای طرح است.
وی اظهار داشت: ارزش کل پرونده های تشکیل شده، پنج میلیارد ریال است که از این میزان یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال به شاکیان برگشت داده شده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =