۳۰ درصد شبکه توزیع آب فردوس فرسوده است

بیرجند – ایرنا – مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس گفت: ۳۰ درصد شبکه توزیع آب این شهرستان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مجید شریف زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرسودگی شبکه آب در برخی نقاط شهرستان و همچنین لوله های آب در منازل قدیمی، هدررفت ۲۹ درصدی آب در فردوس را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: میزان بارندگی شهرستان فردوس یک هشتم و میزان تبخیر آب در این شهرستان هشت برابر میانگین جهانی است.
وی تعداد مشترکان آب شهرستان فردوس را ۱۶ هزار و ۳۰۰ مشترک اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف آب در این شهرستان برای هر نفر در شبانه روز ۱۳۶ لیتر خانگی و ۴۸ لیتر غیرخانگی است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مصرف بهینه آب، راه اندازی پویش مردمی سازگاری با کم آبی است که راه اندازی این پویش در محله های مختلف شهرستان با کمک رسانه ها و خبرنگاران می تواند نقش بسزایی در مدیریت مصرف داشته باشد.
وی یادآور شد: خشکسالی های پیاپی، کم آبی را به همراه داشته و در حال حاضر مردم باید بحران آب را احساس و خود را با کم آبی سازگار کنند.
شریف زاده بر استفاده از آب خاکستری و بازچرخانی آب تاکید کرد و گفت: آبی که برای شست و شوی ظروف یا آب دوش که در منازل استفاده می شود را می توان با کمی تغییرات مورد استفاده مجدد قرار داد و از آن برای آبیاری فضای سبز و فلاش تانک استفاده کرد‌.
وی ‌از پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه فاضلاب فردوس خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز شد که طول اجرای پروژه ۱۶۰ کیلومتر است و در سال جاری نیز مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه تعلق گرفته است.
وی از فروش ۳۰۰ فقره انشعاب آب از سال گذشته تاکنون نیز خبر داد و گفت: مصرف و تولید آب در شهرستان فردوس در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش دو درصدی برخوردار بوده است.
۹۸۶۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =