۸ طرح بهداشتی درمانی در خراسان جنوبی آماده افتتاح است

بیرجند – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: هشت طرح بهداشتی درمانی همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان در شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا کاظم قائمی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: سازمان مرکزی دانشگاه، افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان ولی عصر (عج)، مرکز همراهی بیماران بیمارستان شهدای قاین و سی تی اسکن این شهرستان و ساختمان شماره ۲ دندانپزشکی در پردیس دانشگاه بیرجند از جمله این طرح هاست.
وی گفت: مرکز یادگیری و آزمون های جامع الکترونیکی، مرکز خدمات جامع قائم، مرکز درمان ناباروری بیرجند و بیمارستان شهید چمران فردوس از دیگر طرح های قابل افتتاح با حضور وزیر بهداشت خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار امیدواری کرد: در سفر وزیر بهداشت به استان مجوز فلوشیپ فوق تخصص نازایی برای مرکز ناباروری استان اخذ شود.
وی افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی آذرماه پارسال از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور معرفی و از ما خواسته شد با حضور در جلسه شورا گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کنیم.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سال ۶۴ با پذیرش ۵۰ دانشجوی پزشکی و ۳۰ دانشجوی پرستاری رسما فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۷۲ به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند ارتقا یافت.
قائمی اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه متشکل از ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی قاین، پیراپزشکی فردوس، پرستاری طبس، بهداشت سرایان و یک آموزشکده فوریت های پزشکی بوده که دارای سه هزار و ۵۱۱ دانشجو در ۲۴ کد رشته تحصیلی است.
وی ادامه داد: از این تعداد۸۰ دانشجو در مقطع دستیاری بالینی، ۹۷۹ نفر در مقطع دکترای پزشکی و دندانپزشکی، ۲۰ نفر در مقطع phd پرستاری، سلولی ملکولی و پژوهشی و ۱۸۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی را ۲۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ نفر استاد تمام، ۴۴ نفر دانشیار، ۱۳۰ نفر استادیار و بقیه به عنوان مربی فعالیت دارند و تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه از ۱۰ نفر در سال ۹۲ به ۱۳ نفر در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۹۲ رتبه قبولی دستیاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۶ بوده در صورتیکه از سال ۹۴ تاکنون رتبه دوم کشوری را در پذیرش دستیاری کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در خصوص آموزش مجازی جراحی مغز و اعصاب با کشور افغانستان قرارداد منعقد شده و این کار در حال انجام است.
قائمی به خدمات صورت گرفته در بخش درمان اشاره کرد و افزود: تعداد تخت های فعال بیمارستانی استان از ۷۹۹ مورد در سال ۹۲ به یکهزار و ۱۵۲ مورد در سال گذشته افزایش یافت.
وی از کاهش مرگ و میر کودکان بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵۶ پزشک عمومی و ۱۴ بیمارستان در سطح استان فعالیت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مناسبت اول شهریور روز پزشک و بزرگداشت ابوعلی سینا در شورای اداری استان خراسان جنوبی سخنرانی و استاندار نیز از خدمات این دانشگاه قدردانی کرد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =