عشایر سربیشه ۹۰ تن گوشت قرمز تولید کردند

بیرجند – ایرنا – مدیر امور عشایر سربیشه گفت: عشایر این شهرستان در چهار ماه نخست امسال ۹۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۴۰ میلیارد ریال تولید کردند.

حسین غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار گوشت از محل طرح زنجیره گوشت قرمز توسط عشایر تولید و برای عید قربان به بازار عرضه شد.
وی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز و اشتغالزایی عشایر شهرستان پرداخت شده و امسال نیز ۸۲۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله برای عشایر سربیشه اختصاص یافته که در حال پرداخت است.
مدیر امور عشایر سربیشه گفت: همچنین عشایر شهرستان از ابتدای امسال ۱۹۳ تن محصولات دامی و لبنی تولید کردند که از این مقدار ۴۰ تن کرک و مو، ۷۳ تن شیر و ۸۰ تن پشم بوده است.
وی اضافه کرد: امسال تولیدات عشایر شهرستان بر اثر خشکسالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.
در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که ۱۳۵هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند و بر اثر خشکسالی های چندین ساله جمعیت دام عشایر این شهرستان ۱۰ درصد کاهش یافته است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =