فراه افغانستان خواستار واردات هندوانه به خراسان جنوبی شد

بیرجند – ایرنا – رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه افغانستان گفت: سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن هندوانه در فراه افغانستان تولید می شود که با توجه به کمبود آب در خراسان جنوبی برای واردات این محصول به استان اعلام آمادگی می کنیم.

عبدالمنان متین فراهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ولایت فراه در زمینه محصولات گلخانه ای به ویژه خیار و بادمجان تولیدات بالایی دارد که در این زمینه نیز می توانیم با خراسان جنوبی همکاری کنیم.
وی افزود: روز گذشته در ارتباط با موضوعات مختلفی بحث و تبادل نظر شد که مهمترین آن صادرات و واردات برخی محصولات کشاورزی بین ۲ استان خراسان جنوبی و ولایت فراه بود.
رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه افغانستان گفت: در این نشست در خصوص صادرات محصول چغندرقند از ولایت فراه به خراسان جنوبی موافقت شد.
وی ادامه داد: در این زمینه توانایی داریم برخی محصولات عمده فراه به خراسان جنوبی صادر و در عوض محصولاتی از جمله شکر خراسان جنوبی به فراه صادر شود.
فراهی تاکید کرد: همکاری های دوجانبه در زمینه یافتن راهکارهای بهتر برای صادرات دام به جمهوری اسلامی ایران مد نظر ماست تا به شکل رسمی در این زمینه و افزایش و گسترش دامداری در ولایت فراه تلاش کنیم.
وی یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، بلندمدت و کارگاهی توسط خراسان جنوبی و استفاده از دانش و آموخته های این استان مدنظر ماست تا آن را در سایه عمل به اجرا درآوریم.
رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه افغانستان افزود: سه موضوع مذکور طی تفاهم نامه ای بین استانداران خراسان جنوبی و فراه افغانستان امضا می شود.
وی گفت: نخستین بار است که به خراسان جنوبی سفر کرده ایم لذا تاکنون به شکل رسمی در زمینه کشاورزی و زراعت با خراسان جنوبی همکاری نداشته ایم که این سفر روزنه امیدی برای فعالیت های بعدی شد.
فراهی اظهار داشت: تاکنون واردات محدودی به خراسان جنوبی داشته ایم و تجارت یکسویه بود که از این پس تجارت ها دوطرفه خواهد شد.
والی فراه افغانستان و هیات همراه در سفر سه روزه به خراسان جنوبی ضمن دیدارهای مختلف با مسئولان این استان از مراکز علمی و اقتصادی نیز بازدید کردند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =