۷۲۹ طرح روستایی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- ایرنا- مدیر کل امور روستایی و شوراهای خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت، ۷۲۹ طرح روستایی در استان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

عالیه خواجوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۵ طرح مختص دهیاری های استان است که اعتبار آن نیز به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان از محل ماده ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است.
وی با بیان اینکه از محل بهره برداری طرح های دهیاری در هفته دولت ۴۴ هزار و ۲۸۳ خانوار بهره مند می شوند گفت: جمعیت برخوردار از این پروژه ها نیز ۱۵۰ هزار و ۲۴۳ نفر هستند.
مدیر کل امور روستایی و شورهای خراسان جنوبی افزود: عمده طرح های استان در حوزه روستایی، گازرسانی، اتصال روستاها به شبکه آب، احداث مدرسه، راه های روستایی، شبکه بهداشت، آسفالت و زیرسازی معابر است.
وی تصریح کرد: بیشترین طرح های دستگاه های اجرایی در شهرستان سرایان و بیشترین طرح های دهیاری ها در شهرستان قاینات به بهره برداری می رسد.
طبق سرشماری سال ۹۵ خراسان جنوبی ۷۶۸هزار و ۸۹۸ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۹۴ هزار و ۹۴۷ خانوار معادل ۳۱۵ هزار و ۷۰ نفر در روستاها ساکن هستند.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =