۳۲ واحد گلخانه ای در فردوس آماده واگذاری است

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: آماده واگذاری ۳۲ واحد گلخانه ای به دانش آموختگان بخش کشاورزی هستیم.

علیرضا مهمیز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت کشت گلخانه ای نوع متمرکز و پیشرفته از کشاورزی است که قابلیت تولید محصولات کشاورزی متنوع را دارد و به همین دلیل از بازده اقتصادی بالایی نیز برخوردار است.
وی افزود: ۴۷ واحد گلخانه ای در شهرستان فردوس فعال و نیمه فعال است و سالانه پنج هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: مجتمع گلخانه ای این ‌شهرستان در کنار شهرک صنعتی به مساحت ۴۰ هکتار احداث شده و فاز نخست آن به مساحت ۲۰ هکتار در قالب واحدهای چهار هزار متری آماده واگذاری به متقاضیان است.
وی گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم از جمله موتورپمپ، ایستگاه پمپاژ، منبع ذخیره آب و آب شیرین کن در ۳۲ واحد قابل واگذاری مجتمع گلخانه ای فردوس فراهم شده و دانش آموختگان و فعالان بخش کشاورزی می‌توانند با استفاده از تسهیلات ۶ درصدی نسبت به احداث واحد گلخانه ای اقدام کنند.
مهمیز افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول در تمامی فصل های سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط موردنیاز گیاه را از جمله مزایای کشت های گلخانه ای عنوان کرد.
۹۸۶۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =